Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

1.3.05

Lucian Blaga

 Eu nu strivesc corola de minuni a lumii

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
în adâncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi flori de sfânt mister,
şi tot ce-i ne-nţeles
se schimbă-n ne-nţelesuri si mai mari
sub ochii mei -
căci eu iubesc
şi flori, şi ochi şi buze şi morminte.



Lumina

Lumina ce-o simt
năvălindu-mi în piept când te văd,
oare nu e un strop din lumina
creată în ziua dintâi,
din lumina aceea-nsetată adânc de vieaţă?

Nimicul zăcea-n agonie,
când singur plutea-n întuneric şi dat-a
un semn Nepătrunsul:
"Să fie lumină!"

O mare
şi-un vifor nebun de lumină
făcutu-s-a-n clipă:
o sete era de păcate, de doruri, de-avânturi, de patimi,

o sete de lume şi soare.

Dar unde-a pierit orbitoarea
lumină de-atunci - cine ştie?
Lumina ce-o simt năvălindu-mi
în piept când te văd - minunato,

e poate că ultimul strop
din lumina creată în ziua dintâi.
 
 

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna,

cineva (probabil tu insuti?) a inscris adresa acestui weblog in Buzau Index, la www.buzau.ro ca link. In situl acesta accept numai adrese care au o legatura declarata cu Buzaul, dar in acest weblog nu am gasit vreo legatura de acest gen. Esti buzoian? Ai vreo legatura cu Buzaul, care sa justifice acceptarea linkului in Buzau Index?

Toate cele bune,
AdiM, Buzau Online manager
http://adim.astrele.ro

peromaneste spunea...

AdiM, un colaborator al nostru este din Buzau intradevar. Ne bucuram sa ne fi vizitat!

Google
 

Postări populare