Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

1.6.06

despre bucuresti
pe doua (+1) voci



lucid din Bucuresti
realitatea bucuresteana


Pana in 2000 practic nici un primar nu a facut nimic in Bucuresti. A venit Basescu si a lichidat dughenele (ce scandal ca arunca pe drumuri sute de mii de bieti evazionisti fiscali si generatori de murdarie!!!), a redus semnificativ cainii vagabonzi, a facut trei linii de tramvai rapide la nivel european ca viteza si conditii de trafic (41, 32 si 35) si, mai ales, a astupat gropile de pe arterele centrale. Urmasul sau Videanu continua asfaltarea si incearca sa puna in aplicare o minima restructurare urbanistica prin pasajul Basarab (ce scandal politic si aici!!!) si axa Izvor - Buzesti - Piata Victoriei, vitala pentru normalizarea circulatiei. Ieri am facut de la Piata Unirii la Casa Scanteii excat o ora, de era sa pierd avionul, din cauza ca TOATA lumea strabate centrul in loc sa aiba la dispozitie un inel asa cum e in orice metropola. Macar pentru aceste doua proiecte - pasajul si axa Izvor-Berzei si merita sprijinit Videanu. Daca mai incepe si parcarile subterane, sigur e reales.
Centrul istoric. Aici banii exista dar justitia romana impiedica prin toate mijloacele normalizarea situatiei regimului de proprietate, doar cca o treime din case au proprietar definitiv. Ce sa faca primaria? Sa bage banii nostri in casele viitorilor proprieatari? Ca sunt si interese de a construi acolo blocuri uriase nu neg. Dar primaria e legata de justitie de maini si de picioare.


Tzepelica
Draga "lucidule"...


Ai incercat sa mergi cu unul din tramvaiele "rapide si de nivel european" (41, de ex.) ?
Daca nu, incearca experienta asta si iti garantez ca o sa parcurgi intr-o ora, in cea mai rapida situatie, doar 3-4 km.
De ce ?
Pt. ca linia "rapida" intersecteaza in nenumarate locuri strazi blocate de masini care stau, in intersectie, la stop.
Cat priveste "afaltarea"/gropile, iti marturisesc doar ca am schimbat in trei luni bucsele de la basculele inferioare si doi pivoti (piese originale).
Asa ca mai fa cateva ture (prin capitala, evident) si mai discutam...


Shadow

lucid,
> Pana in 2000 practic nici un primar nu a facut nimic
> in Bucuresti.

Au facut tata dar doar afaceri personale.

> A venit Basescu si a lichidat dughenele (ce scandal ca
> arunca pe drumuri sute de mii de bieti evazionisti fiscali si
> generatori de murdarie!!!), a redus semnificativ cainii vagabonzi, a
> facut trei linii de tramvai rapide la nivel european ca viteza si
> conditii de trafic (41, 32 si 35) si, mai ales, a astupat gropile de
> pe arterele centrale.

Sa le luam pe rand nu de alta dar "pute" a demagogie cu care "ne sperii" de nu se poate.

1. Tarabele si dughenele lichidate. Bine a facut doar ca orice "manager" nu de barcute gasea inainte, un loc sa le ofere si "amaratilor" alora inainte de a-i "demola".

2. Redus "semnificativ" cainii vagabonzi. Am vazut mai nou se si "moare" de "putini" ce sunt. A fost doar "gargara". Nea base nu a redus "nr de caini vagabonzi" ci doar s-a certat cu bardot ca sa dea bine la "imagine".

3. Tramvaiele rapide. Astea numai de "exemplu" nu sunt de dat. In afara "termenelor" depasite, a bugetelor si ele "umflate" si depasite de catre "firmulitele" "acolite"(o obisnuinta a spatiului mioritic) sa-ti amintesc ca nu erau in stare "tramvaiele" alea sa urce un pod? Nu mai vorbesc de circulatia rutiera pe la podul Grant, etc. Se vede ca nu conduci prin Bucuresti. Despre "nivelul" european al tramvaielor sa mai vorbim? Si asta de ce? Ca sa castige "10-15 minute" pe 41?

4. A astupat o seama de gropi asta e drept doar ca le-a astupat "ciclic" adica din "ciclul" iarna nu-i ca vara. Asfaltul romanesc "nu tine" la diferente de temperatura deloc. E cam "unicul" care nu tine. Stii cumva ce firme il produc? Tot alea care au "dat" si pt Bucuresti - Pitesti, etc.

> Urmasul sau Videanu continua asfaltarea si
> incearca sa puna in aplicare o minima restructurare urbanistica prin
> pasajul Basarab (ce scandal politic si aici!!!) si axa Izvor -
> Buzesti - Piata Victoriei, vitala pentru normalizarea circulatiei.

Am vazut cum "continua asfaltarea" chiar acum o luna. Faimoasa "axa" si asta.

> Ieri am facut de la Piata Unirii la Casa Scanteii excat o ora, de era
> sa pierd avionul, din cauza ca TOATA lumea strabate centrul in loc sa
> aiba la dispozitie un inel asa cum e in orice metropola.

Fals habar n-ai cum e in "orice metropola". Nu faci doar "o ora" pe bulevarde la ora de varf in transportul in comun cu toate "culoarele" de autobuze special construite. Stii ce nu a facut "nen-tu" base si al lui "pupil" videanu? Metrou tata. Asta nu au "vrut" si pace. Cu metroul a-i fi ajuns usor si rapid la aeroport. Si asta in locul "tramvaielor rapide" si altor "aberatii" pd-iste.

> Macar pentru
> aceste doua proiecte - pasajul si axa Izvor-Berzei si merita sprijinit
> Videanu. Daca mai incepe si parcarile subterane, sigur e reales.

Parcari subterane o sa inceapa videanu doar daca poate sa le "paveze" in marmura. Parcarile subterane nu pot fi "aratate" cu degetul pt imagini precum "ctitorii" de seama gen blocuri turn si "cartofi trasi in tepe".

> Centrul istoric. Aici banii exista dar justitia romana impiedica prin
> toate mijloacele normalizarea situatiei regimului de proprietate,
> doar cca o treime din case au proprietar definitiv. Ce sa faca
> primaria? Sa bage banii nostri in casele viitorilor proprieatari?

Fals din nou. Regimul caselor "istorice" este bine delimitat in lege. Nu opreste nimeni coalitia la guvernare sa faca legi care sa oblige proprietarii acestor case sa le renoveze, repare, etc si nu numai sa "le cumpere" pt "specula". In schimb "interesele" pd-istilor de "marca" sunt si ele mari. Centrul "istoric" ar "cadea bine" la "partid".

> Ca
> sunt si interese de a construi acolo blocuri uriase nu neg. Dar
> primaria e legata de justitie de maini si de picioare.

Propunerile de dezvoltare a Metroului bucurestean au fost facute chiar si de consilierii japonezi special angajati de primarie care s-au ocupat de studiul traficului si al "geometriei" orasului. Cum sa dezvolti metroul? Pai acolo sunt "sindicalistii psd-isti" ce mama naibii? Pe nea "caisa" base ca si pe nea caisa videanu ca si pe celelalte "legume" din primariile bucurestene chit ca erau de la psd sau opozitie i-a interesat doar de propria lor imagine si de propriul buzunar. Din cearta "pe Bucuresti" base-nastase nu a rezultat NIMIC pt bucuresteni. E vre-o diferenta intre astia doi? Nope.

Asa ca "mai usor cu pianul pe scari".
Sa nu uit insa nu ai spus nimic de "blocajele" lui base la terenurile ANL. Nu de alta dar tocmai se "demonstreaza" ca ala de s-a dat "apropritar" pe zona din Baneasa spre doi cocosi nu prea a adus "dovezi" iar "marinelul" l-a crezut numai si numai pe motiv de "gica contra"(scuze geek) cu adi al lui nastase.


Da click aici ca sa vezi totul!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Proiecte necesare...proiecte absurde...

Mi-a duc aminte ce controversat a fost proiectul din centrul Parisului care urma sa distruga "Halele centrale".Ani de zile de discutii.Proiectul a fost realizat.Cine mai plange azi dupa "Halele" Parisului?!
Dar toti stiu de megalomania unui Mitterrand, care a lasat in Paris cateva proiecte de arhitectura ce-i poarta amprenta....

Stau si ma intreb cum s-au taiat bulevardele Parisului...Mii de vile, palate, au trebuit sa faca loc marilor bulevarde.In sec. al XIX-lea.In Bucuresti, ceva mai tarziu, s-a petrecut acelasi fenomen.

Dar sa le luam pe "proiecte":
Pasajul suprateran de la Basarab.Un proiect vechi de 80 de ani(!) Domnul Basescu a gasit resursele financiare, dar proiectul a fost amanat din cauza celor de la PSD! Proiectul, vital pentru inelul de circulatie cel mai important al Capitalei,care continua Mihai Bravu-Stefan cel Mare-Titulescu,a fost studiat de experti japonezi, care au ajuns la concluzia ca ....trebuie facut,urgent.Cum am zis:PSD,din populism ieftin("mai bine sa asfaltam starzile cu banii astia"-cu toate ca banii primiti erau clar pentru acest proiect!)a blocat proiectul ani de zile.

Proiectul Piata Victoriei-Palatul Parlamentului
Practic s-ar construi un nou bulevard,pe axa-Nord-Sud,cea mai aglomerata axa a Bucurestiului.Srazile Buzesti-Berzei-Hasdeu,care arata azi ca acum o suta de ani...s-ar transforma intr-un bulevard care ar prelua mult din aglomeratia Caii Victoriei si a bulevardului Magheru.

Proiectul "Esplanada",o investitie privata de cca. 1 miliard de euro!
Pe un camp unde cresc balarii,in centrul absolut al Bucurestiului ar aparea doi zgaraie-nori de 250 m inaltime,un parc care se va afla pe mai multe cladiri(!)unite intre ele,o piateta acoperita de un clopot imens de sticla(!)etc..Proiectul este vizionar,dar conceput sa reprezinte o capitala europeana...Cel mai important lucru:este un concept de contrapunct la "Casa Poporului",o alta cladire-monstru,care are nevoie de o "imblanzire" arhitectonica....

Bilele negre....
Proiectul "Piata Revolutiei" este absurd.Bucurestiul este oricum un oras-metropola f. aglomerat.Proiectul nu cred ca va sta in picioare ...Sper.
Proiectul "Centru istoric"al Bucurestiului.trecut pe "linie moarta",reprezinta gradul cultural al primarului.....Ceea ce se petrece in centrul orasului este o catastrofa! Un viol asupra normalului si logicii...

Despre "nationalizari"
Exista mai multe "modele" din tarile dezvoltate si democratice,ale nationalizarii.Modelul german si cel japonez(preluat de la...ati ghicit,americani)sunt modele care pun accentul pe vointa proprietarului in fata unor proiecte de interes national....O fi bine,sau nu.Cert este altceva.Prin anii 60-70, germanii au dezvoltat un tren ultrarapid:ICE.Dar acest tren ca sa mearga cu viteze de 200-300Km/h,avea nevoie de o noua "trasa",de sine noi.Cum expropierile ...germanilor s-au transformat intr-un fiasco total,si s-au intins pe zeci de ani(!) dupa procese indelungate,a castigat al....doilea! Franta a spionat enorm acel proiect german-se stie aici-si a inceput sa construiasca noi sine,expropiind in cativa ani ...zeci de mii de terenuri.(in "interes national")
Astfel TGV-ul s-a aratat primul tren de mare viteza al Europei.Va puteti interesa.....
La Tokio,nu se poate mari aeroportul international din cauza a doi-trei tarani, care, de 30 de ani, nu doresc sa vanda!!Alte aeroporturi din zona Asiei,preiau o parte din logistica firmele de acolo, pentru ca au capacitati mai mari......pentru ca Aeroportul din Tokio nu se poate extinde.Tokio pierde contracte de sute de miliarde de $, pentru doi tarani.Mi se pare exagerat,dar si eu sunt pentru respectarea proprietatii private...

Adrian

Anonim spunea...

ce chestie dom'le....

adica numai cu cladisri de 250 m inalime ar arata bucurestiul ca o capitala europeana....

nu zic ca bucurestiul ( si nu numai...) nu trebuie sa scape de aglomeratia de la orele de virf sau de casele "tiganesti" dar asta nu inseamna demolarea a tot ce sta in cale.

sa o luam pe puncte:

1. aglomerarea nu se rezolva numai construind o axa nord-sud. cu cit se construiesc mai multe cladiri de birouri si cu cit se numarul de locuri de munca din "centru" este mai mare cu atit va creste traficul rutier si axele vor deveni insuficiente. in mai toata lumea tendinta actuala este de a scoate activitatile in afara orasului in asa zisele parcuri industriale, in centru pastrindu-se numai activitati de natura administrativa, comerciala si turistica. cine isi inchipuie ca parc industrial inseamna numai activitati gen combinatul siderurgic se inseala..... duceti-va si in sua, in belgia, sau unde vreti voi, numai tari civilizata sa fie, si veti vede ca majoritatea firmelor, chiar si cele renumite, au sediile in cladiri amplasate oarecum in afara orasului.

3. solutia adoptat de tot mai multe orase este ca in zonele in care de interes arhitectonic deosebit sa se construiasca magistrale subterane - vezi boston, athena, istanbul.....

2. deci sa intelegem ca fara cladiri de 250m inaltime si cu strazi care arata ca acum 100 de ani bucurestiul nu va arata ca o adevarata capital europena. ba eu as zice ca washingtonul arat ca un oras european (arhitectura, atmosfera) si nu are nici un zgirie nori. NICIUNUL. cele mai inalte cladiri din oras sint obeliscul lui washington si cladirea senatului, si alea vechi de mai bine de 150 de ani. si, culmea, mai tot centrul orasului arata de peste 100 ani vechime... ba chiar in oland, belgia, danemarca, etc, este si mai rau: centrele a numeroase orase arata ca acum 3-400 de ani. si mai mult, aia se incapatineaza sa renoveze cladirile alea vechi si desuete si sa le pastreze curate si varuite.....

problema in Ro este ca se lucreaza la plesneala: citeste unu seara o chestie sexi sau ii vine o idee si gataaaa! asa facem. la care se adauga tot soiul de interse oculte....

stie cineva? exista un plan general de dezvoltare a capitalei? cu dinamica demografica, fluxuri de circulatie, perspective de dezvoltare economica, puneri in valoare si amenajari in scop turistic, etc, etc, etc? sau numai,asa cum scriam mai sus, la plesneala......

Google
 

Postări populare