Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

4.5.05

Plesu contra Udrea sau Basescu contra Europa?

Am spus aici in "Saga declaratiilor..." ca dupa declaratiile pe linie de politica externa ale Presedintelui Basescu, o demisie a d-lui Andrei Plesu ar fi devenit posibila. Umbla zvonul prin publicisti cum ca d-na Udrea ar fi tartora acestei plecari. Fara a diminua geniul feminin, ramanem sceptici deocamdata ca un asemenea motiv ar fi stat la baza plecarii d-lui Plesu...


Gardianul: "Desi motivatia oficiala a demisiei a fost legata de starea de sanatate a lui Plesu, surse de la Cotroceni sustin ca el este dezamagit de faptul ca Basescu nu tine cont de sfaturile lui in problemele de politica externa."

Ziua: "Unele dintre sfaturile lui Plesu au fost puse in practica de catre Presedinte insa de cele mai multe ori liderul de la Cotroceni a preferat sa actioneze in functie de conjuncturile momentului. Pe de alta parte, la Palatul Cotroceni este cunoscuta aversiunea pe care Elena Udrea, seful Cancelariei prezidentiale a starnit-o in randul consilierilor. Reprosul major este legat de "bararea" intrarilor consilierilor la Presedinte, sustin sursele amintite. Andrei Plesu s-a confruntat in cateva randuri cu asemenea situatii, fapt care l-a mahnit profund. Ecourile de pe holurile Palatului au ajuns si la Basescu insa acesta a preferat expectativa. Mai mult, Emil Hurezeanu a fost tatonat in vederea cooptarii in echipa de la Cotroceni. Hurezeanu a declinat oferta, refuzand sa il inlocuiasa pe Plesu in functia de consilier prezidential pe motiv ca experienta de la Palatul Victoria i-a fost de ajuns."

Jurnalul National: "MOTIVATIE. Administratia Prezidentiala nu a dat nici o explicatie in privinta motivelor pentru care Plesu a parasit functia de consilier, dar, potrivit unor informatii neoficiale, acesta a invocat probleme de sanatate. De altfel, Plesu si-ar fi "planuit" mai de mult plecarea, din motive de sanatate, dar presedintele Basescu l-ar fi rugat sa mai ramana pana i se gaseste un inlocuitor, ceea nu s-a intamplat inca. In plus, in cercul apropiatilor sai, Plesu s-ar fi plans in nenumarate randuri ca nu se simte tocmai confortabil in aceasta functie. Tot surse neoficiale spun ca Plesu ar avea un conflict mocnit cu sefa Cancelariei presedintelui, Elena Udrea. Acesta ar fi sesizat, subtil, la modul general, necesitatea ca angajatii Administratiei Prezidentiale sa poarte o tinuta decenta, mai ales in cadru oficial, de aceasta remarca simtindu-se vizata Elena Udrea. Sefa Cancelariei nu s-a lasat mai prejos. La intoarcerea din Irak, intrebata fiind de ce s-a dus ea acolo si nu Andrei Plesu, Udrea a raspuns ca are o conditie fizica mai buna decat acesta. "Eu m-as fi dus oricum acolo. Era nevoie de un om care sa dovedeasca rezistenta fizica deosebita. Pe domnul Plesu, care se ocupa de astfel de probleme, l-ar fi incomodat vestele antiglont de peste 17 kg, castile foarte grele sau transportul cu elicopterele speciale. A fost doar o problema de conditie fizica", declara Udrea, la sfarsitul lunii martie, unui cotidian central."

Cotidianul: " Andrei Plesu a declarat ieri pentru „Cotidianul“ ca intentiona de mai multa vreme sa paraseasca acest post si ca se reintoarce sa activeze in domeniul cultural. „E o intentie mai veche, pe care am inteles sa o amin pina dupa semnarea Tratatului de aderare la Uniunea Europeana, de comun acord cu domnul presedinte“, ne-a declarat fostul consilier prezidential. „Motivatia e rezistenta mea tot mai scazuta la solicitarile postului. Ma intorc la Colegiul Noua Europa si la «Dilema», cu rubrica mea saptaminala. Doresc in continuare succes presedintelui si guvernului”."

Si acum, despre d-na Udrea:

Sursa: Gardianul, Andreea Dinescu, 20 Aprilie 2005

Seful administratiei prezidentiale, Elena Udrea, a raspuns sincer, in cadrul unei emisiuni televizate, de luni seara, prin nestiinta.

Aceasta a fost intrebata cum apreciaza stirea conform careia "presedintele" Norvegiei va propune organizarea unui referendum care sa urmareasca retragerea acestei tari din UE, daca Romania si Bulgaria vor deveni membre ale Uniunii. Udrea a declarat ca situatia prezentata nu o ingrijoreaza, fiind convinsa ca, pana la momentul integrarii, astfel de probleme vor fi solutionate.

Raspunsul corect era insa ca stirea este falsa, deoarece Norvegia nu este membra UE si nu are presedinte, fiind monarhie constitutionala. Seful statului este, din ianuarie 1991, regele Harald al V-lea.

Sursa: Evenimentul Zilei, Interviu cu Victor Bratu, 21 Aprilie 2005

- E greu la Cotroceni!
- Da, este greu. Dar este atit de important sa lucrezi pentru presedintele tarii incit nici nu conteaza cit de greu este. Inainte de a ajunge aici nu mi-am imaginat ca este atit de multa responsabilitate.
- Dumneavoastra faceti politica sau aveti o functie administrativa?
- Politica. In acelasi timp, ca sef al Cancelariei, organizez activitatea presedintelui. Vreau sa specific ca eu nu ma ocup de tot ce inseamna activitati ale institutiei prezidentiale, ci strict de activitatea Presedintelui Romaniei. E vorba de organizarea agendei domniei sale, de pregatirea pina la detaliu a fiecaruia dintre momentele cuprinse in ea, a tuturor evenimentelor la care presedintele este prezent si la care, de cele mai multe ori, il insotesc. Apoi, fac sinteza documentelor si corespondentei care-i sint destinate si multe altele, pe care le puteti gasi descrise pe site. Imi doresc sa lucrez pentru presedintele Traian Basescu pina la finele si celui de-al doilea mandat, pe care sint sigura ca il va cistiga.

“N-as vrea sa afectez imaginea echipei”

- Cit timp va ocupa aceste obligatii de serviciu?
- Foarte mult timp. Vin la birou la ora 9.00 si, cel mai adesea, ne prinde miezul noptii la birou. Nu numai eu am acest program, ci toti de aici. Sintem o echipa noua la Cotroceni, sintem la inceput si avem foarte multe lucruri de facut. A face agenda presedintelui nu e un lucru simplu, asa cum multa lume e tentata sa creada. A organiza agenda unui presedinte de tara, a unui presedinte atit de activ si de implicat cum este Traian Basescu, presupune foarte multa responsabilitate.
- A existat vre-un moment in care lucrurile au parut atit de grele incit sa va lasati de meserie?
- Niciodata. Sint atit de implicata si fac cu atita placere aceste lucruri incit, oricit de greu este, nu mi-a trecut niciodata prin minte sa renunt.
- Aveti o retinere sa vorbiti cu presa?
- Recunosc, sint o persoana emotiva, cu atit mai mult cu cit stiu ca ceea ce spun eu ar putea afecta institutia. Mai e ceva, sint usor de impresionat si ma panicheaza teama de ridicol. Nu am stiut niciodata cum sa reactionez fata de presa si am evitat orice relatie cu aceasta, as fi vrut sa am o prezenta la Cotroceni, cit mai putin mediatizata, se pare ca este prea tirziu.

“Am invatat multe”

- Cite interviuri ati acordat presei pina acum?
- Cred ca asta e al treilea, iar luni a fost prima mea aparitie la televizor.
- O aparitie...
- Ziua de luni a fost cea mai proasta zi din viata mea.
- Ati revazut acea emisiune?
- Da, luni noapte, in reluare. Am vrut s-o vad, pentru ca am fost constienta ca n-a fost o emisiune buna pentru mine. Am vrut sa o vad, sa inteleg care au fost greselile. Pentru mine e foarte important acest lucru, sa inteleg ce n-a fost bine si de ce. Sigur, a fost incidentul de la final, unde am gresit. M-am concentrat pe fondul si nu pe forma intrebarii. Imi asum eroarea, dar n-as vrea sa se mute accentul de la o prestatie a mea, cu siguranta slaba, catre presedintele Traian Basescu.
- Ati invatat ceva dupa acea emisiune?
- Inca n-am reusit sa trag toate concluziile. Traiesc sub impresia acelor momente si sint suparata pe mine. Am invatat ca trebuie sa te pregatesti foarte bine pentru aparitiile publice, am invatat ca trebuie sa imi stapinesc emotiile sa ma concentrez permanent.
- Ati discutat aceasta emisiune cu presedintele?
- Sigur si am cazut de acord ca am multe de invatat din aceasta prima aparitie a mea, ca si sef al cancelariei presedintelui, la un post de televiziune. Poate ca am gresit si ca nu m-am consultat inainte cu cei care au experienta si care ar fi putut sa ma invete o multime de lucruri. Sper sa depasesc momentul si sa demonstrez ca aici fac lucruri serioase. In viata poti face o eroare, dar nu inseamna ca acea eroare trebuie sa te defineasca.
- Sinteti suparata pe presa?
- Nu. M-am gindit mult la emisiunea asta, la reactiile care au urmat, si n-am ce sa reprosez mass-media. A fost greseala mea si mi se pare normal ca presa sa arate unde ai gresit. Prima mea aparitie televizata a fost marcata de lipsa de experienta. A fost o lectie dura pentru mine. N-am fost pregatita sa fac fata unui interviu, asta e clar. Daca n-ai experienta trebuie sa inveti, nu merge ca-n viata privata. Nu este ca atunci cind eram avocat si puteam vorbi despre orice, fara emotii, fara inhibitii. N-am sa refuz insa sa apar la alte emisiuni, in masura in care voi fi solicitata, pentru ca am multe de spus.
- Si credeti ca autocenzura e buna? Uitati-va la Traian Basescu...
- Stiti, si eu am avut trufia sa cred ca daca presedintele poate, pot si eu. Domnul presedinte e un caz unic. El reuseste intotdeauna sa faca lucrurile bine, indiferent sub ce forma o face. Traian Basescu este un nonconformist si oamenii il plac, dar nu merge sa-l copiezi.

“Am cistigat bani albi”

- Sinteti o persoana care a reusit in viata?
- Da. Sint avocat, si inca unul bun. Am cistigat suficient din munca mea. Acum sint intr-un domeniu nou si pentru mine a fost ca un dus rece. A trebuit sa iau totul de la capat. Am lucrat in domeniul juridic, am avut o specializare stricta. Am venit aici unde trebuie sa stiu o multime de lucruri. Este pentru prima data cind am program, nu mai spun ca am un sef.
- Spuneati ca sinteti avocat...
- Am practicat avocatura sapte ani. Am aparat persoane implicate in dosare penale pina in momentul in care una dintre colegele mele a fost tilharita in plina strada, in 2001. Atunci am inteles ce simte o victima, ce simte fata de tilhar, dar si fata de avocatul lui. Din ziua aceea m-am reorientat catre cauze civile si nu as fi renuntat niciodata la avocatura daca nu as fi venit la Cotroceni.
- Ce v-a determinat sa intrati in viata politica?
- Credinta ca sint in stare sa contribui si eu la schimbarea in bine a societatii, dar si orgoliul de a face ceva care sa conteze.
- Sotul dumneavoastra v-a incurajat sa intrati in politica?
- M-a incurajat permanent, pentru ca a vazut cit de mult doream asta, cit de entuziasta eram.
- Pare ciudat ca, in general, va referiti la sotul dumneavoastra spunindu-i “Domnul Cocos”..
- Avind acum o calitate oficiala, in care de multe ori sint obligata sa vorbesc de sotul meu, ma refer la el la persoana a treia. Avem insa o relatie cit se poate de calda, de normala.
- Performantele sotului v-au usurat accesul in politica?
- Nu, in politica nu. Dorin n-a facut niciodata politica si nici nu vrea sa faca. El vrea sa ramina om de afaceri.
- Se vorbeste mult de afacerile dinsului...
- Dorin face afaceri numai in termeni legali, asta se poate verifica. Si eu, si sotul meu am cistigat bani cinstit. Avem bani pentru care am platit taxe, am platit impozite, sint bani albi, de care nu trebuie sa imi fie rusine. Mai mult, cred ca din punctul asta de vedere eu am o calitate- nu am intrat in politica sa fac bani. Este foarte greu sa corupi un om care, in politica fiind, are un asa nivel material. Eu am cistigat bani din avocatura, m-am casatorit cu un om de afaceri de succes si cred ca asta n-ar trebui sa deranjeze pe nimeni.

Presidentia Romaniei, Date biografice
Elena Gabriela Udrea

Date personale:
Locul nasterii: Buzau, judetul Buzau
Data nasterii: 26 decembrie 1973
Starea civila: casatorita, fara copii

Studii:
1988 - 1992 - Liceul teoretic "Bogdan Petriceicu Hasdeu" - Buzau, sectia Filologie-limbi straine1992 - 1996 - Facultatea de Stiinte juridice si administrative , din cadrul Universitatii Crestine "Dimitrie Cantemir" - Bucuresti

Experienta profesionala:
1997 - februarie 2005 Avocat titular al cabinetului Individual de Avocatura "Udrea Elena Gabriela", Bucuresti
iunie 2004 - februarie 2005 - Consilier in cadrul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, presedinte al Comisiei Juridice si de disciplina

Afilieri:
decembrie 2003 - Membru fondator al Fundatiei "PROEUROPA" (fundatie de integrare europeana)
2002 - membru al Partidului National Liberal

Limbi straine cunoscute:
franceza - foarte bine
engleza - bine
italiana - bine




mai ales daca aveti ceva de spus, vom reveni...

8 comentarii:

Anonim spunea...

Happy National Teacher Day pentru toti profesorii/profesoarele din SUA, de orice nationalitate ar fi!

Happy 3rd of May pentru toti cei care se "bucura" de demisia d-nului Plesu, demisie pe care, d-voastra, flachi, ati anticipat-o atat de frumos...

si La Multi Ani si bunicii noastre, care face o varsta frumoasa si mult inteleapta, si La Multi si mie si my better-half, ca tot facem 8 ani de legalitate impreuna!

Anonim spunea...

ce se intampla in tarisoara noastra draga? chiar a secat lacul de broaste si nu a mai gasit Basescu pe cine altcineva decat pe aceasta doamna, juna, independenta si foarte fericita in ignoranta si ne(modestia) ei?

peromaneste spunea...

Observatii la intamplare:

1) Pana la urma Plesu ne lasa pe noi de izbeliste (in stil Emil Constantinescu)
2) Indiferent cat de bun este, sa nu poti sa invingi in lupta pentru urechea Presedintelui o juna aspiranta?

Intelectualii romani (mai ales cei de generatia Plesu) s-au vaitat prea multe decenii ca totul ar fi fost altfel numai daca ei ar fi fost pe coridoarele puterii sau cel putin daca ar fi avut sansa sa vorbeasca cu Tovarasu' fara amestecul Dumnezeilor Popesti si anonimi... Sa intelegem ca a fost si acela un exercitiu retoric prin care se alimentau orgoliile (ale lor si ale noastre) si ca in politica trebuie sa spargi oua ca sa ajungi la omleta zilnica.

BTW, cati isi amintesc citind Jurnalul lui Noica in care Noica il vedea pe Plesu intr-un scaun ministerial?

Anonim spunea...

De la forumistii Ziua:

De la: lucid din Bucuresti (...@yahoo.com)
Data: 2005-05-04 10:50:41 , IP: 194.102.59...
placerea de a batea campii

1. Plesu este superponderal in exces si puternic hipertensiv. Ultima luna de celula de criza cand era solicitat la ore tarzii si tinut in sedinte lungi i-a pus capac. Doctorii l-au somat sa aleaga: functia sau inima. E asa de simplu dar e mult mai placut sa bati campii.
2. Hurezeanu este cel putin dublu agent (recrutat pe fata) - CIA si DNB. asa ca ideea de a-i propune consilieratul prezidential e absurda din start din motive de "cutuma".
3. Politica externa e pe drumul corect. Buba este in tara la justitie si la administratie si se numeste "coruptie de sistem" iar din motive egoiste dar de inteles crestin-democratii germani o vor folosi ca sa amane integrarea noastra ca sa nu mareasca presiunea pe somajul lor foarte ridicat din partea romanashilor nostri care-i pot concura cu succes - vezi personalul medical - la salarii mult mai mici.
Problemele noastre sunt in tara nu la Bruxelles sau Washington.





De la: lucid din Bucuresti (...@yahoo.com)
Data: 2005-05-04 17:01:10 , IP: 82.78.69...


Deutsche Nachrichten Bureau - nu putea conduce Deutsche Welle de la Koeln fara asta. La fel postul de la Europa Libera. Macar despre Hurezeanu se stie ca a fost cu activitatea "la vedere". Grav e ca e foarte probabil ca o serie intreaga de "diplomati" sa fi fost "intorsi" in anii 90 ca sa-si pastreze pozitiile. Daca ne aducem aminte de cazul Raceanu de dinainte de 89.....Asta e insa lumea intelligence-ului, nu prea are de-a face cu Evanghelia.





De la: Morkova Vesela din Mandolinia (...@canada.com)

Data: 2005-05-04 15:07:44 , IP: 216.239.65...

Consilierii, e bine sa fie intelepti.

Consilierii, e bine sa fie intelepti, nu intelectuali.
Pai sa pui un intelectual in pozitia asta e ca si cum ai pune un pictor sa fie inginer chimist la elaborarea vopselelor.
Alternativ, daca gresesc, atunci Plesu era bun de frizer.
Pai ce barba avea, trebuie ca se pricepea... si in plus nu avea mult de muncit cu Base.
Gata, Plesule, inapoi la carti!
Mai era si prea tanar...





De la: DianaI din Romania (...@yahoo.com)

Data: 2005-05-04 12:11:10 , IP: 80.96.47...

Filosofi, filfizoni sau oameni inteligenti si pragmatici?

Pai daca nu rezista de ce vrea mereu fotolii care nu i se potrivesc? Toata stima pentru cultura lui, dar prea isi baga nasul unde nu-i fierbe oala. Prea ii plac intrigile : datorita lui a fost alungat Augustin Buzura fara drept de apel. Multi dintre intelectuli nu-i vor ierta acest "demers" fostului cosilier. Presedintele are nevoie de oameni vii, nu de fosile mofturoase si intrigante.





De la: Gotcu din Iasi-Romania (...@mail.dntis.ro)

Data: 2005-05-03 23:37:37 , IP: 83.103.193...

Presedintele Basescu va avea mari probleme.........

Prea le stie pe toate, din acest motiv a si plecat Plesu. Dac presedintele nu-si schimba "setul de valori". va avea mari probleme. Deja a inceput sa fie izolat, i se dau mici "jucarii" pe care le poate strica( ca tot nu intereseaza pe nimeni) in timp ce MARILE JOCURI se fac in continuare in Romania peste guvern si peste presedintie............................

Anonim spunea...

Din Gardianul

Dinescu: Basescu nu lua in seama ce ii spunea Plesu!
Ionel Asaftei

Axa Washington-Londra a prevalat in fata axei Berlin-Paris, facand deja o prima victima la Cotroceni: Andrei Plesu. Potrivit declaratiilor lui Mircea Dinescu, de marti seara, punctele de vedere ale consilierului pe probleme de politica externa nu erau ascultate de Basescu.

Cunoscute fiind relatiile stranse pe care Plesu le are cu Franta si Germania, va fi greu pentru seful statului sa gaseasca un inlocuitor pe masura. Din pacate, Basescu a pastrat-o pe apropiata sa, Elena Udrea, "buna mai mult la export", dupa cum spunea Dinescu, decat la cunostintele de politica externa.

peromaneste spunea...

Din Observator Cultural, parti ale interviului luat de Ovidiu Simonca lui Andrei Plesu:


V-ati despartit de cititorii din Dilema veche, in primul numar din ianuarie 2005, rugindu-i sa va tina pumnii. Textul lasa impresia ca va angajati intr-un proiect de durata. Ati vrut sa fie de durata, v-ati dorit sa petreceti cit mai mult timp la Cotroceni?

N-am acceptat aceasta functie in ideea ca o voi parasi rapid. Mi-am asumat-o, fara prea multe calcule prealabile, si mi-am spus ca voi sta cita vreme voi fi util. Nu-mi imaginam, totusi, ca voi ramine un mandat intreg, ca voi iesi la pensie de la Cotroceni. Imi spuneam ca voi ramine un an-doi, cam pina la 1 ianuarie 2007. Din pacate, n-a fost cum mi-am facut eu socoteala. Am stat doar patru luni la Cotroceni. N-am reusit sa rezist mai mult din motive de artere. Efortul pe care il cerea tipul acesta de functie a fost altfel decit l-am imaginat. Nu era un consilierat in sensul romantic al functiei, presupunind strict ca, din cind in cind, sa-mi dau si eu cu parerea. Era vorba de o intreaga birocratie, de o alergare printre dosare si printre protocoluri, care cere o angajare totala. Mi-am facut socoteala ca la virsta mea aceasta angajare totala e prea costisitoare.


- M-a stingherit ca s-a pus plecarea mea in circa unei doamne

Doar motivele de sanatate v-au facut sa plecati de la Cotroceni?

N-am sa ascund ca au existat si anumite dificultati de acomodare la un anumit stil de lucru. Dar acestea sint detalii despre care prefer sa vorbesc in memorii.

Nu ne dati un exemplu de ceea ce insemnau dificultatile de acomodare?

Nu. Ceea ce m-a mirat dupa ce am plecat a fost ca toata lumea avea aerul ca stia mai bine decit mine de ce am plecat. S-a speculat mult in legatura cu doamna Elena Udrea. Trebuie sa o spun foarte clar: nu sint genul de om care paraseste o responsabilitate din cauza ca nu-i plac blondele (in treacat fie spus, imi plac). Nu sint serioase motivatiile acestea si pe undeva m-a stingherit ca s-a pus cu atita brutalitate plecarea mea in circa unei doamne.

Daca nu Elena Udrea este cauza plecarii, poate ca e chiar presedintele Basescu?
Ati avut divergente cu Traian Basescu?

Vreti sa-mi anticipati memoriile, vreti sa ma ingropati inainte de termen! Motivatia esentiala a plecarii mele este de ordinul rezistentei mele fizice. Dar n-am sa fiu ipocrit si sa tac asupra faptului ca au existat momente de divergenta intre presedinte si mine. Exista si o problema stilistica la mijloc, sintem doua naturi diferite.

Ne puteti da un exemplu de divergenta?

Nu.

Dar un exemplu de diferenta stilistica ne puteti da, pentru a ilustra deosebirea?

Sintem doua naturi diferite. Doua tipuri diferite de vietati. Vietatea Basescu face parte dintr-o specie distincta fata de vietatea Plesu. Era nevoie de un efort suplimentar, cel putin din partea mea, sa adaug oboselii fizice si efortul de a ma adapta la o alta forma de animalitate.

Credeti ca s-a gresit cu ideea Axei Washington-Londra-Bucuresti?

Formularea a fost poate nefericita. Va reamintesc ca aceasta formulare a aparut in discursul de campanie al domnului Basescu si nu intr-un program de politica externa. A fost un accent, intre altele, care s-a pus intr-un discurs electoral. Dupa ianuarie 2005, efortul Administratiei Prezidentiale a fost sa nuanteze in permanenta aceasta optiune. Axa cu pricina nu poate evita sa treaca prin Europa. Nu e vorba aici de o alternativa, ori Washington, ori Bruxelles. Ele nu sint doua centre de putere sau doua tipuri de valori care se contrazic; sint complementare. Avem de a face cu doua aripi ale aceluiasi zbor. Incercarile unora de a crea o ruptura intre Europa si Statele Unite introduc o stranie nota de razboi rece in aceasta epoca. Or, Europa nu este in razboi cu Statele Unite, si nici Statele Unite nu sint in razboi cu Europa. Sintem aliati. Europa nu se poate defini ca antiamericana, pentru ca ar avea un portret saracacios.


.......

Nu regretati ca ati plecat de la Cotroceni?

Nu. Absolut deloc. Regret citiva colaboratori cu care m-am inteles foarte bine, regret ca n-am avut puterea sa ma mobilizez mai eficace pentru o perioada mai lunga. Altfel, revenirea la preocuparile mele ma face mai curind euforic.
Citeam in ziare ca despartirea de Basescu n-a fost insotita de multumirile publice ale presedintelui, pentru activitatea dvs. de la Cotroceni.
Nu mi s-a facut o multumire publica, dar nici n-am asteptat-o. Nu m-am dus acolo ca sa primesc o coronita. Nu traiesc acest final de episod administrativ intr-un registru de melancolie dezamagita. Singurele multumiri publice garantate in Romania sint cele post-mortem. Contez pe ele!

In 2004, ati scris un text in Jurnalul national despre frumusetea uitata a vietii, in care spuneati ca abia daca mai inregistrati „desenul ametitor al cite unei siluete feminine, inocenta unui suris“. Mai spuneati ca v-ati saturat sa aveti o „existenta de ghiseu“. Care va este acum frumusetea uitata a vietii?

Imi doresc sa nu mai fiu ghiseu. Unul din fenomenele colaterale ale tranzitiei este ca un numar relativ mic de oameni e socotit a fi utilizabil in mod ubicuu si universal. O data ce ai devenit mai mult sau mai putin om public, apelurile vin asupra ta cu o frecventa si cu un coeficient de insolit halucinante. Tot timpul esti in situatia sa raspunzi unor solicitari, asta inteleg prin existenta de ghiseu. Am fost intrebat, de-a lungul timpului, si despre agricultura, si despre Biserica, si despre politica externa, si despre cultura. Asta este o experienta istovitoare si deformatoare. Eu sint un om care are nu-urile dificile, nu am radicalitati, nu ma pot apara decit in momente de exasperare. Daca imi doresc ceva este sa trag obloanele, sa se accepte ca nu sint un ghiseu, ca am nevoile mele de concentrare si de lucru solitar. Frumusetea uitata a vietii mele este acum, in 2005, ragazul si regasirea placerii de a lucra si de a privi in jur, la oameni si la arbori.

peromaneste spunea...

http://peromaneste.blogspot.com/2005/05/surogat-de-explicatie-la-o-iesire-din.html

Anonim spunea...

F L U X D E S T I R I O N - L I N E - Vineri, 20 mai 2005

Andrei Plesu era mort dupa discutiile cu "frumoasa consiliera" Elena Udrea

In emisiunea "Agenda politica" transmisa in direct joi seara de TVR1, nici presedintele nici realizatorul nu au uitat de fostul consilier prezidential pe probleme de politica externa, Andrei Plesu. Redam mai jos pasajele mai picante, citate de Rador:

Traian Basescu: Cu Andrei Plesu este regretabil ca, unii ziaristi, nu stiu din ce pornire, probabil as spune cu lipsa de respect pentru Andrei Plesu, au putut sa gandeasca ca Andrei Plesu a plecat de la Cotroceni pentru ca nu stiu ce neintelegeri a avut cu o consiliera frumoasa. Este o jignire.

Realizator: El gusta frumosul.

Traian Basescu: Era un amic extraordinar, in avion nu incapeai de discutiile lui Andrei Plesu cu frumoasa consiliera de la Cotroceni. Este un om caruia ii place orice este frumos, asa ca ...

Realizator: ... si lui Dumnezeu ii place.

Google
 

Postări populare