Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

23.5.05

Omul cu capacitatea de a spune ceea ce va da un 'orgasm' audientei

Pentru ziarul Gândul, Bill Clinton a răspuns la următoarea întrebare:

- D-le preşedinte, să presupunem că preşedintele Traian Băsescu este obosit şi vă cere să-i luaţi locul în biroul său de la Palatul Cotroceni. Ce aţi recomanda premierului Călin Popescu Tăriceanu, aflat de altfel în sală, pentru a susţine creşterea economică în România?

- "Sugestia dvs. mă interesează, fiindcă acum nu am nici slujbă şi nici birou. (Aplauze). Dacă aş fi Preşedintele României, aş gândi astfel: Bine, suntem în NATO şi avem o relaţie sigură cu Statele Unite şi partenerii noştri din Vest.

Vrem să ne bucurăm de toate beneficiile intrării în Uniunea Europeană, astfel încât să nu părem un fel de copil vitreg al Americii. Aş sta să mă gândesc la tot ceea ce ar trebui să facem pentru ca România să devină competitivă din punct de vedere economic. Ce aş putea să fac în următorii 3 ani, astfel încât economia românească să fie din ce în ce mai puternică? Şi apoi m-aş gândi la ce aş face în următorii 10 ani şi vă garantez că răspunsurile diferă. Vă asigur, de asemenea, că nu puteţi construi o economie modernă într-o zi. Se poate face mult mai repede decât altădată, dar nu într-o zi. Deci, m-aş concentra pe o strategie pe 3 ani şi una pe 10 ani, străduindu-mă să ofer puteri sporite oamenilor capabili să ia decizii, ca aceştia să acţioneze cât mai rapid. Guvernul are responsabilitatea de a oferi acestor oameni un climat de a crea dezvoltare".


Fostul presedinte Clinton a petrecut o ora si jumatate la Cotroceni in compania presedintelui Basescu. Cu siguranta, presedintele roman a avut sansa sa afle si o alternativa la ceea ce i se spune de (la) locatarul curent al Casei Albe. Extraordinara aceasta sansa din moment ce in 4 ani toata directia politicii externe americane se va schimba intr-un fel sau altul.

La Parlament, d-l Clinton a spus:

„Pentru a vă diferenţia de alte state, aflate poate în aceeaşi situaţie, ar trebui să vă gândiţi la o campanie de genul: iată ce nu ştiţi despre România şi iată de ce acest lucru poate fi important pentru viitorul dumneavoastră”. Fostul preşedinte american crede că orice fel de acţiune de branding sau re-branding presupune, iniţial, un de-branding. În cazul României ar fi bine să încercăm, in opinia fostului lider american, un exerciţiu de sinceritate cu propriul nostru popor, astfel încât să cunoaştem cu toţii care este principala valoare a României, valoare ce poate fi transformată în brand.

„Nu trebuie să te fereşti niciodată să te mândreşti cu faptul că eşti mai mare şi mai bun decât alţii”.

„Fiecare ţară trebuie să-şi dezvolte economia într-un echilibru perfect cu măsurile de protecţie socială. Pe de altă parte, nu poţi avea un guvern etic după ce ai eşuat din punct de vedere economic. Acesta este lucrul la care se gândesc oamenii dimineaţa, atunci când cele mai importante lucruri devin viitorul şi educaţia copiilor lor”

Caracterul fostului presedinte american este un exemplu de ceea ce numai unui politician i se poate permite. Pe de alta parte, el stie/a stiut ceva despre economia reala a unei tari si despre intersectia dintre economie si perceptie. Asa ca sa luam aminte!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Din Jurnalul lui Voiculescu (pacat ca nu pot posta si poza in care apare cu Clinton)


"Viitorul Europei se afla in Romania"
"Gasiti viitorul Europei aici!". Acesta este sloganul pe care fostul presedinte american Bill Clinton il propune Romaniei in constructia reputatiei sale. Clinton s-a aflat sambata in Bucuresti pentru lansarea cartii "Viata mea" si pentru a vorbi despre "brandul de tara" in cadrul evenimentului Beyond Borders 2005, organizat de revista Saptamana Financiara.



# de OANA STANCU, VALI BLANARU, IRINA CRISTEA

SFAT. Fostul presedinte al SUA, Bill Clinton, le-a spus participantilor la conferinta Beyond Borders ca imaginea tarii trebuie sa fie vanduta intai romanilor
Jovial, fara a trece insa pragul unei seriozitati pe care o impune si celor din jur, William Jefferson Clinton, cel de-a 42-lea presedinte american, a vorbit sambata seara unei asistente formate din oameni politici, oameni de afaceri, specialisti in marketing si jurnalisti, despre importanta imaginii de marca a unei tari. Au fost acolo primul ministru Calin Popescu Tariceanu, presedintele PSD Mircea Geoana, presedintele Partidului Conservator, Dan Voiculescu, impreuna cu fiica sa, Camelia, coorganizator prin revista Saptamana Financiara pe care o patroneaza, consilierul prezidential Claudiu Saftoiu, fostul presedinte Emil Constantinescu, ministrul economiei Codrut Seres, primarul Capitalei, Adriean Videanu, Petre Roman impreuna cu sotia si cele doua fiice, prim-viceguvernatorul BNR Florin Georgescu, fostul sef al SRI Virgil Magureanu, omul de afaceri Dinu Patriciu si multi altii.

IMAGINE. "Spuneti lumii: Uite, asta nu stiti despre Romania si v-ar putea fi de folos! Poate aveti cele mai bune motivatii pentru investitori, poate aveti o piata de capital buna...Faceti-va o marca, dar vindeti-o mai intai propriilor conationali. L-am intrebat pe presedintele Basescu astazi daca ar trebui sa spuna repede o sintagma despre Romania care ar fi aceea. Noul tigru al Europei, mi-a raspuns. Eu m-am gandit: ce ati zice de «Gasiti viitorul Europei aici!». Ei, ce ar fi daca toata lumea ar crede ca Romania e viitorul Europei? Daca 98% dintre romani ar fi convinsi de asta si ceilalti ar crede acest lucru, iar investitiile straine si economia vor creste. In constructia unei marci, asta e important: nu conteaza daca nu o crede nimeni altcineva, important este sa o crezi tu. Altfel cum credeti ca se vand toate produsele de care initial nu a auzit nimeni", i-a sfatuit Clinton pe romani. Ce-ar fi, a sugerat el, daca s-ar face o discutie nationala in care fiecare roman sa se gandeasca la tara lui si sa vina cu o imagine, un simbol despre cum ar vrea sa fie perceputa Romania in exterior?

CE E O MARCA? Aceasta imagine ar trebui sa transmita un lucru bun, corect si orientat spre viitor. "Trebuie sa va diferentiati de tarile din jur, dar nu faceti campanie negativa. Nu spuneti lucruri rele despre ceilalti, ci lucruri bune despre voi. Daca oamenii continua sa creada ca sunteti necizelati, ca ati trecut prin dictatura aia oribila, cum sa faceti afaceri cu lumea moderna", a spus fostul presedinte SUA, provocat de Mircea Geoana la o discutie despre cum sa scapam de imaginea pe care Romania o are post-Ceausescu.

DEZVOLTAREA ECONOMIEI. Clinton considera ca intr-o economie libera firmele trebuie sa aiba sanse egale, sa inceapa usor o afacere astfel incat odata cu dezvoltarea ei sa apara noi locuri de munca. El a spus ca politica economica trebuie sa fie potrivita stadiului de dezvoltare al unui stat. "FMI a tins sa adopte o masura unica pe care sa o aplice tuturor statelor: deficitul trebuie sa fie mic, reduceti cheltuielile. Acesta politica a devenit mai flexibila deoarece trebuie sa te raportezi la situatia statelor monitorizate. Raspunsurile sunt diferite la problemele Romaniei si ale Boliviei de exemplu", a spus fostul presedinte american. El considera ca deficitul bugetar sub 1% impus de FMI in negocierile cu Romania este unul foarte strans care nu permite dezvoltarea economiei. "Un deficit atat de strans sufoca economia. Eu prefer o viziune mai flexibila. Smecheria e sa nu fiti atat de relaxati astfel incat oamenii de afaceri sa nu aiba incredere sa vina aici, sa gasiti combinatia ideala intre investitii si disciplina fiscala", a concluzionat fostul presedinte.

Google
 

Postări populare