Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

31.1.15

Austerity vs. Democracy in Greece Europe Crosses the Rubicon


By Mark Blyth and Cornel Ban


It may be odd to use a Roman metaphor to describe a Greek political event, but in this case, it’s apt. Just as Julius Caesar crossed the Rubicon river because he could, in spite of the warnings of the Roman Senate not to, so Alex Tsipras, leader of the anti-austerity party, Syriza, has decided to try to end austerity in Greece, in spite of Europe’s leaders saying he shouldn’t. Whether Tsipras will succeed is still unclear, but whatever happens, his victory represents a crucial turning point for Europe—a signal that time has run out on austerity policies.
A “Tsipras” had to happen somewhere eventually, because there’s only so long you can ask people to vote for impoverishment today based on promises of a better tomorrow that never arrives. If voting for impoverishment brings only more impoverishment, eventually people will stop voting for it—and the timing of “eventually” will depend on when people’s assets run out. In the Greek case, backers of the incumbent New Democracy party and its austerity policies constitute that quarter of the electorate who still have assets (pensions, paper, and portfolios) after five years of depression and who want to preserve what they have. The 36 percent that voted for Syriza were the young, the asset-less, and the unemployed—people who either lost what they once had or never had much to begin with. Greece’s 1.9 percent of growth last year means essentially nothing to a society thathas lost nearly 30 percent of GDP in a little over half a decade; on the current course, it would take, by latest estimates, two generations for the country to get back above water.
Syriza’s victory presents two lessons for the rest of Europe. First, no one votes for a 15-year-long recession. Second, you can’t run a gold standard in a democracy. Either the gold standard goes, or democracy goes, and that is the choice Europe may face sooner than it thinks.
The Euro is the gold standard that pretends that it’s not one—and therein lies the rub. While Europe has a plethora of national parliaments and free and fair elections, as well as a European parliament and multiple institutions with delegated power to represent the interests of citizens, once a country is a member of the eurozone, certain things happen that bypass any possible democratic checks. On the upside, its credit history gets rewritten. Greece and Italy get to borrow like Germany (with predictable results). On the downside, when a eurozone country is hit with an economic shock, it cannot respond to it through the exchange rate (devaluation) or by using the printing press (inflation). It must choose between default, which is not allowed, and balancing its books through internal devaluation (austerity). And if that means a couple of constitutional coups d’état have to happen in the heart of democracy to get the policies through, as happened in Italy and Greece in 2011, then so be it.
So austerity becomes the only game in town. Although it may be rational for any one country to be austere, when multiple countries that share the same currency with no common fiscal policy do so, the result can only be a massive contraction of GDP and a corresponding increase in debt—which is exactly what has happened in Europe in recent years. The boost in consumer and investor confidence that austerity was supposed to provide never materialized, and the eurozone as a whole slid into recession, and then, in the periphery, into depression and deflation. Now that all of this has occurred, however, the politics of sustaining the euro have changed, and changed utterly.
Until now, Eurozone policymakers’ obsession with fighting inflation has given them a one-sided understanding of politics. In fact, Europe has not had an inflation problem of any magnitude since the 1970s. What it now faces is deflation—and since the politics of inflation and deflation are very different, the wrong policy choices produce Syrizas.
Inflation, after all, is not a general malaise that hurts all members of society equally, but a class-specific tax. Those with assets, particularly paper assets, lose harder and faster than other groups that can pressure the state to accommodate them, which is why under inflation creditors suffer and debtors prosper. Consequently, periods of inflation produce a type of politics where creditor interests come to the fore and the state is forced to retreat. The 1920s were one such period and the 1970s another—which is when Europe, and the euro, began to take their current form.
Deflation is different. Rather than creditors losing and debtors benefitting, in a deflation almost everyone loses, regardless of asset class. Consider the choice of whether to work. A worker who decides to take a pay cut to price herself into a job is individually rational. But collectively, if all workers try this, the result is a collapse in consumption. Employers get cheaper labor, to be sure, but also less demand for their products. Their logical individual responses are to cut prices to spur sales—but once again, the aggregate effect of such responses is to lower prices further. This increases real wages at a time when the economy is shrinking, which leads to more layoffs. In such a world, with practically everyone losing, calls ring out for state intervention to stop the bleeding, and eventually, they are heard. It happened in the 1930s, and it is happening once again today.
This is what Tsipras and Syriza represent: the moment Europe drifted from ever-deeper and ever-wider open capital markets and institutionalized neoliberalism to a system in which the state comes back to reassert sovereignty over markets. At that point, either democracy trumps markets (which need not be a progressive move, as Syriza’s immediate choice of coalition partners demonstrates) or markets undermine democracy to protect their asset values. Which course European countries choose will be determined in the next few years, but a glance around the continent suggests that such a choice is indeed coming.
Greece may have crossed the Rubicon first, but due to its size in the European economy, Spain may be the game changer. In Spain, Podemos is likely to form a winning left-wing coalition after that country’s general elections this fall, especially after the demonstration effect of Syriza. In Ireland, Sinn Fein is cut from the same anti-austerity cloth and has risen substantially in the polls. Although such parties are often called extreme, it is important to stress that their support bases, regardless of their leader’s dodgy connections, are democratic political forces whose core claims—­an end to self-defeating austerity and impoverishing wage policies—echo mainstream social democracy and the recommendations of many prominent economists on both sides of the Atlantic. With regard to debt relief, these parties are merely restating the standard economic case that their countries’ debt overhangs are too big for investment to be resuscitated to levels that would permit high growth. Maturities can be extended indefinitely, but unless growth is restored, thegame is over, and not just for Greece.
For those who fear Syriza and its left-wing counterparts, it is worth looking at the alternatives on the radical right. From Britain to Hungary, political parties—whose ideology spans the spectrum from the explicitly Nazi (the Golden Dawn in Greece) to the nationalist–populist (the United Kingdom Independence Party and the French National Front)—are busy working to channel public anger in a different direction. Harkening back to Europe’s darkest days, they translate negotiable conflicts over economic policy into non-negotiable conflicts over ethnic identity. They attack European integration even more than the left-wing parties, question the democratic rights of existing citizens, and fan the flames of xenophobia toward ethnic minorities and immigrants. If Europe’s ruling elites want to save the European project, and the Euro at the heart of it, they need to start actively engaging with democratic left-wing parties such as Syriza and Podemos rather thanshunning them. If they don’t, they will drive some of these parties into volatile left–right alliances, or, if they fail in their mandates, leave the stage open to political forces whose goals will be far more radical than mere debt restructuring and opposition to austerity.
What is at stake now is not simply Syriza’s next moves or even a possible “Grexit.” These are symptoms, not causes. The problem is that European authorities, driven by Germany, are enforcing a politics of deflation under a pseudo-gold standard, expecting citizens to vote indefinitely for their own impoverishment in order to save the asset values of creditors. In such a world, both radical left- and right-wing forces can only stand to gain ground across many supposedly stable countries, and quicker than we think. To avoid that fate, the continent’s powerbrokers shouldmake some sort of deal with Syriza now—because what may follow it may be far worse.

____________________________________________

jacmeoff •
So the answer is a giant wealth transfer from Germany to the profligate southern economies? How well will that go over with German voters. Do German voters count? Or are some democracies more democratic than others? Further, the only austerity Greece has engaged in is austerity in the form of being locked out of the capital markets. What Greece, as all socialists, want is to fund their dysfunctional economy by borrowing more. Greece needs to reform its economy otherwise it is best excluded from the Euro.


glennwire @jacmeoff •
In the case of Greece, the oligarchs and the Troika have run out of other people's blood and suffering.

How can you possibly be so autistic and ideological as to think that the present course of homicidal "austerity" with its appalling record of human suffering, destruction and devastation is in any way successful or sustainable? Let alone moral?

The ECB was going to launch into a programme of "quantitative easing" anyway.

The previous Greek governments singularly failed - out of complete cowardice and avarice - to tax the nation's oligarchs.

This is one major source of fiscal revenue.

Which has got nothing to do with Germany.

If the EU is to mean anything all nations should have an equal say with regards EU policy as a whole. And with regards to their own sovereign affairs.

You seem to think the EU should be a new hyper-Capitalist Reich with the Troika installed as Emperors.



glennwire •
Mark Blythe, the author of this article is interviewed here:

"Europe tightened too early. It also began to tighten (late 2010) just as
the scale of the problems in its banking system was becoming apparent.
European bank assets in 2011 were around 45 trillion Euros. The
underlying economies were around 15 trillion Euros. The single biggest
economy was Germany at around 3.5 trillion Euros. As I put it in Der Spiegel in October 2013 - Deutschland schafft das nicht! European
banks used Euro sovereign debt to fund themselves, so they were funding
leverage structures bigger than those in the US with impaired assets,
just as their underlying economies began to contract. The markets began
to price this in, beginning in 2010. Policymakers called it a spending
problem. It was a liquidity and lending problem. The proof. Almost all
Euro Zone countries debts have gone up since 2011 when Drahgi did the LTRO programs (longer-term refinancing operations) and
yet everyone's yields (even Italy which hasn't cut a thing) went down.
Debt up - yields down. The opposite of the austerity case. It was the
banks. It remains the banks. Cutting public spending is a sideshow that
simply aggravates the underlying problem."

http://www.lisa.gerda-henkel-s...



JONATHAN BRADLEY •
Endlessly pushing money south isn't a solution either, being an Eurozone member has its benefits and its costs. One of those costs is a loss of some flexibility on monetary policy. If Greece cannot find an acceptable way out of its situation, a situation of its own making, within the existing framework of the Eurozone then perhaps it should leave it. But the solution cannot possibly be to ride a gravy train of debt forever. The creditors of Greece's debt should sit down and talk with the new Greek government, they were elected and as the representative of a sovereign nation they deserve to have their voices heard. Perhaps there will be a way to find a different solution that the Greek people can stomach a little better, but no free passes on poor financial management that sets a dangerous precedent.
Failing that I suppose Greece could start printing drachma again, I would have a source of bird cage liner cheaper than yesturday's paper.


Da click aici ca sa vezi totul!

30.1.15

Iata-ne agentii de "stanga"!

Acesta e un exemplu de manipulare mediatica dezgustatoare. Ieri, la dezbaterea organizata de FES Romania pe marginea Startegiei Anti-Saracie, Ponta a facut o afirmatie, in care vorbea despre cat pierde Romania datorita faptului ca avem 3 milioane de romani ce muncesc in afara si cat ar beneficia bugetul de stat daca acestia ar contribui in Romania. Informatia fost decupata de EVZ si Hotnews, scoasa din context, dandu-se de inteles ca Ponta ar vrea sa taxeze nitam nisam cu cate 10 euro pe luna romanii din diaspora.
Este pur si simplu fals. In cariera sa de politician si PM, Ponta a facut destule declaratii halucinante, dar asta nu e una dintre ele. Probabil VP putea sa gaseasca o exprimare mai exacta, care sa nu lase loc de interpretari. Dar trebuie sa fii ori rauintentionat, ori stupid sa intelegi afirmatia asta in sensul in care a fost ea prezentata in presa. Pentru ca am organizat dezbaterea de ieri, dar si pentru ca mi-e drag adevarul, trebuie sa spun ca reporterii de la Hotnews si EvZ manipuleaza. Rusine. 

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19240415-ponta-daca-ce…
Premierul Victor Ponta a afirmat joi ca o contributie de doar zece euro a celor trei milioane de romani care se afla in afara granitelor ar fi benefica pentru sistemul...
HOTNEWS.RO


  • Vlad Levente Viski Manipulare, da, insa cand esti premierul Romaniei nu arunci vorbe'n vant. Se referea la nivelul scazut al fiscalitatii in Romania. Poate mai inspirat ar fi fost sa vorbeasca de sistem progresiv de taxare si de alternative la cota unica si sa nu vorbeasca de diaspora.

  • Stefan Alexandru Iordache Vai tu splendoareo, ai ajuns sa-l cainezi pe plagiatoru nationale!

  • Stefan Alexandru Iordache Ia-l acasa daca ti-e asa de drag cu zicerile lui cu tot.

  • Bogdan Budeș Nu e nimic manipulator, Victoria. Citatul e mai jos. Nici nu avea sens să se refere la situația în care aceștia ar munci în țară. În ACEL caz, contribuția lor ar fi fost MULT MAI MARE DE 10 euro, anume impozitele pe care le percepe prin lege statul român. Exemplul cu 10 euro/capita se aplică EXCLUSIV situației în care aceștia rămîn și muncesc în străinătate și AR CONTRIBUI DIRECT, nu indirect cum o fac acum. Iată citatul (doar nesocotind logica iese ce spui tu): "Avem o realitate, trei milioane din populatia dinamica cu capacitate de munca din Romania sunt in afara tarii si nu platesc niciun leu la sistemul social. Stiu, se spune ca trimit bani acasa, dar nu-i trimit la scoli, la spitale, la drumuri, la pensii sau la somaj. Ii trimit pe cai private, foarte bine acest lucru. Dar ganditi-va, daca cei trei milioane ar cotiza cu zece euro pe luna la bugetul social al Romaniei, ar fi o contributie pe care am simti-o. Deci, e o problema si cred ca cresterea numarului de contribuabili este singura solutie sustenabila pe termen lung", a afirmat premierul, citat de Agerpres.

  • George Epurescu Si ziare.com la fel. Presa se afundă singura.
    Ziare.com- Ziare romanesti, revista presei, reviste...
    ZIARE.COM

  • Žarko Zlatković numai o declaratie de social democrat nu e. asta e o nesimtire crunta, merita bataie pt. asa ceva,doar pt. ca se intituleaza social democrat si declara rahaturi oribile de genu` . fiscalitatea grea pica tot pe umerii omului simplu, bogatii sunt scutiti...pffff un jeg un cacat cu ochi,deh profita de analfabetismu politic crunt din randul maselor debusolate. evul mediu , sclavii si boierii fanarioti

  • Justin Onoris Sunt de acord cu plata unei taxe pentru eradicarea saraciei din Romania de catre cei din diaspora. Drepturile de cetateni ai României nu sunt numai cele de a fura ci si a sustine tara si pe cetatenii acesteia prin impozite. Nu platesti impozite in Romanie este echivalentul renuntarii la cetatenia Romana. Sa nu vorbim de dubla impozitare, nu-si are sensul.

  • Bogdan Budeș Nu există renunțare la cetățenie. Astea sunt baliverne naționaliste.

  • Bogdan Budeș Victoria, sursa e Agerpres, nu EVZ și nici HN.

  • Bogdan Iancu EvZ nu e presa. Punct.

  • George Epurescu Apoi se referea la scoaterea la alb a economiei negre si gri. De aici aparea cresterea numarului de cotizanti. Nu sa plateasca cei din Diasporă.

  • Justin Onoris Intr-o societate civilizata si nu de starea lumii a III-a de care dorim sa scapam, speram ca acest gen de propuneri sa vina chiar din partea acestei laudate diaspora, insa realitatea este mult mai cruda, personajele denumite diaspora se lupta cu conceptele evului mediu si cu dificultatile de integrare sociala in tarile in care locuiesc acum.

  • Radu M Oleniuc Uuu.. "rau intentionat". Sa inteleg ca exista si varianta cu "bune intentii"? Cine zice ca sunt bune, tu? Exista aceasta distinctie dintre "bine si rau", poate fi ea pentru toti la fel? 

  • Bogdan Budeș Justin Onoris, da’ o naționalizare micuță nu v-ar bucura? Și un gulăguț pentru cei care se opun?

  • Alina Caia De mentionat ca exista si cazuri de romani care lucreaza in afara tarii si care continua sa contribuie benevol la asigurari sociale si aici in Romania si sunt descurajati pe cat posibil sa o mai faca...in conditiile in care Casa de Pensii nu accepta plata prin transfer bancar, ci numai la ghiseu, cash...ar fi bine daca s-ar asigura si intrarea in secolul XXI a unor institutii de asemenea calibru...se discuta de sume, dar calitatea abordarii contribuabililor si facilitarea contributie nu pare o prioritate.

  • Justin Onoris Ex. multi romani nu platesc impozite nici in tarile de resedinta si nici in Romania pentru ca nu sunt inregistrati, evident vorbim de dubla evaziune fiscala, insa cand este vorba de exercitarea dreptului la vot, se inghesuie penalii din diaspora sa isi exercite un drept care nu are relevanta, doar pentru cei 20 eur mita, nu merita sa mergeti oameni bune, stati acasa (acolo unde sunteti).

  • Ovidiu Gherasim-Proca citatele par reproduse ok, tendențioasă și manipulatorie este interpretarea care lasă să se înțeleagă că e vorba de introducerea unui impozit nou... deși Victor Ponta doarea probabil doar să se disculpe "Acesta a readus pe tapet tema impozitelor mici platite de romani, care se traduc prin servicii sociale mai reduse fata de alte tari dezvoltate. "

  • Victoria Stoiciu Bogdan Budeș Citeste stirea de pe Agerpress...care pune afirmatia in context si unde sensul e cu totul altul.

  • Catalin Palade Ce idiot... pai de afara intra mult mai mult de 10 euroi per capita... care se duc direct in piata locala, din care mincinosul national trage macar 24% TVA. Mai bine ar zice ce face cu banii din sistemul social, ca bani intra multi acolo si se duc pe cai ascunse sa acopere alte gauri din buget.

  • Justin Onoris Bogdan Budes, scuze, dar nu vorbesc dialectul tau.

  • Bogdan Budeș Bun link-ul la Agerpres. Se dovedește că Ponta exact asta a spus: o cutia milei. Altfel, ar fi primul dobitoc socialist care vrea impozit fix (10 euro de căciulă).

  • Žarko Zlatković Victoria Stoiciu Vasile Ernu pe paginile voastre abunda discursurile neoliberale la comentarii. faceti colectie de neoliberali? nu v-ati plictisit de imensa cantitate de argumente pro-capital cu care sunteti bombardati?nu va scarbiti?,nu v-a ajuns pentru a va dezvolta suficient spiritul critic si de debate ? daca nu as stii, la prima vedere a paginilor voastre de facebook, as spuen ca sunteti linia dreapta.sau daca incepeti trierea si ramaneti cu 4 5 persoane in lista de prieteni cu opinii 'sanatoase' , apoi nu va mai luati banii de la friedrich erbert ca nu mai aveti dsicutii pe facebook? chiar asa de mult conteaza activitatea vaostra de pe facebook?

  • Bogdan Budeș Justin Onoris, la Sorbona nu vă învață să nu vă tutuiți cu necunoscuți? Ce v-ar mai plăcea haiducia asta cu luatul de la bogați și datul la săraci!...

  • Bogdan Budeș Am citit, Victoria, fix asta zice.

  • Mihai Colonelu pai sa dea de la Daciana si tata socru... ca ei tot de la noi au luat  si dna mama a lui... nu e simplu?

  • Ovidiu Gherasim-Proca mda, primul "dobitoc socialist" printre ceilalți, nu mai pot cu politețurile "deștepților capitaliști" de pe fb...

  • Justin Onoris Bogdan Budes, mediul virtual nu poate fi cuantificat si personificat, in spatele tastaturii poate sa fie si un robot care stie sa apese tastele dupa un algoritm...sau chiar sa se conecteze la tastatura, poti fi chiar tu robotul despre care vorbesc... Ai inteles partea asta?

  • Bogdan Budeș Ia uite, Victoria, nu te-ai scîrbit încă de discursuri neoliberale? Ia bagă o epurare, ceva, că se întrece măsura! :-)))

  • Vasile Ernu Žarko Zlatković nu prea citesc... si am vro 7000 cu tot cu abonati ce ma fac?  ma intereseaza pozitia mea, celalalt e liber sa creada ce vrea... ce sa-i faci, asta e: stinga ro incape intr/o duba  si daca Isus statea la masa cu cruvele si pacatosii de ce n-as avea la abonati si eu neoliberali. noroc ca mai verifici tu si ne mai anunti...

  • Bogdan Budeș Justin Onoris, dacă ai fi dotat cu creier de om, și nu de robot -- ce insinuezi că aș fi eu -- ai verifica profilul. Dacă nu faci asta, înseamnă că ești un mic postac socialist. Hai, pa!

  • Victoria Stoiciu Žarko Zlatković Roamnia abunda de neoliberali, au si ei dreptul al opinie. Bogdan Budeș Vezi si la VP pe wall, dezminte afirmatia.

  • Bogdan Budeș Păi, ce să facă?! Normal că dezminte! Speră că nu există înregistrări. Eu sper să apară! :-))

  • Žarko Zlatković serios acum,la varsta voastra nu va scarbiti sa citit atatea tampenii? stiind ca din cauza tampeniilor de genu` care sunt pe orice strada si sunt imbratisate de oricine de la aurolac la inalt demnitar , calitatea vietii ( si culturala si materiala) in romania e demna de luema a treia. nu va revolta chestia asta intr-o tara in care si boschetarii sunt de dreapta? sau sunteti masinarii filosofice ? cred ca va zbor din lista de prieteni

  • Victoria Stoiciu Exista inregsitrare pe privesc.eu, daca ai abondament  Dar am fost acolo si te asigur ca nu asta era sensul. E adavarat ca formularea a fost nefericita si inexacta.

  • Bogdan Budeș Victoria, nu trăda puritatea cauzei! Curăță lista de neoliberali! :-)))) vezi că pierzi un leninuț din listă 

  • Victoria Stoiciu Žarko Zlatković Acum, suntem deviationisti de dreapta pt ca nu epuram neoliberalii  Multuemsc si la revedere, in acest caz, abia astept sa zbor din lista cuiva care gandeste asa.

  • Vasile Ernu Žarko Zlatković hai ca e weekend... nu inteleg ce vrei... da, ne/am saturat de multe, acum ascult muzica geogiana de exemplu.. e ok? nu i-am intrebat ce hram poarta politic dar suna bine

  • Bogdan Budeș Ups! Bravo, Victoria, știam eu că ești pe drumul cel bun! :-)))

  • Victoria Stoiciu Bogdan Budeș Nu sunt pe nici un drum, sunt intr-un punct fix, unde eram si mai demult si unde se cheama stanga...dar fara idei fixe 

  • Bogdan Budeș :-))) bine, bine, cum zici tu!

  • Žarko Zlatković Victoria Stoiciu ,lasand laoparte diplomatia, esti proasta.a fi selectiv/ a pe facebook nu echivaleaza cu epurari. dar se pare ca nu te deranjeaza idioteniile continue care au adus un dezastru national . adio , mars

  • Dan Muresan ^ cam neprietenos vocabular, dar acum ca stiu ca e OK sa fie folosit pe aici, voi apela si eu la el, la nevoie 

  • Madalina Chitulescu Victoria Stoiciu, n-a spus ponta "Avem o realitate, trei milioane din populaţia dinamică cu capacitate de muncă din România sunt în afara ţării şi nu plătesc niciun leu la sistemul social. Ştiu, se spune că trimit bani acasă, dar nu-i trimit la şcoli, la spitale, la drumuri, la pensii sau la şomaj. Îi trimit pe căi private, foarte bine acest lucru. Dar gândiţi-vă, dacă cei trei milioane ar cotiza cu zece euro pe lună la bugetul social al României, ar fi o contribuţie pe care am simţi-o. Deci, e o problemă şi cred că creşterea numărului de contribuabili este singura soluţie sustenabilă pe termen lung"?

  • Leonard Manta saracu de Ponta, asta-i poanta?

  • Ioana Constantin Panescu Cheta pentru PSD?!?....Nu,nu,au destui care au avere ilegala....sa cotizeze...hotii!

  • Lia Stoica Victoria, uite eu nu am citit in Evz sau pe hotnews, ci direct pe agerpress, cu tot contextul. Nu am inteles declaratia ca pe ceva batut in cuie, gata, mai baga ponta o taxa, ci ca pe o aroganta si o sfidare a unui bagabont de cartier. Cand te joci de-a primul ministru nu ar trebui sa iti permiti sa iesi cu declaratii de genul "se spune ca trimit bani acasa" si "ar fi o contribuitie pe care AM simti-o". Cine e NOI din AM-ul ala? Cand esti prim ministru faci planuri si vii cu idei si calcule, te duci la discutii cu diaspora, vii si arati si fiecare leut cheltuit de la buget si explici cum se vor regasi concret eventualii bani dati de cei din diaspora in spitale, scoli, etc. Nu arunci un "daca ar cotiza cu 10 euro". De ce nu 15 sau 100? Uite, eu sunt mai de stanga, dar de stanga suedeza, nu romaneasca, as fi de acord sa trimit lunar de aici bani in Romania, desi nu beneficiez de absolut nimic si nici nu ma gandesc sa imi recuperez cumva taxele si impozitele platite timp de 12 ani muncind legal si oficial acolo, dar vreau luna de luna justificarea fiecarui euro. Si mai vreau in paralel sa renunte parlamentarii romani la masini si locuinte de serviciu platite de la buget, ca stiu eu o tara unde politicienii isi vad de treaba si mergand cu transportul in comun, masina personala si stau si in apartamente de doua camere sau garsoniere.

  • Dan Muresan ^ Si mie mi-ar place sa se investeasca mai mult in transportul in comun, iar o statie de metrou in 13 Septembrie chiar n-ar strica.

  • Casandra Priam Ei, nu este manipulare. Este vechea metodă a abaterii atenției de la subiectul dureros: câți săraci sunt în România, cât de săraci sunt salariații români, copiii români, țăranii români, ș.a.m.d. De ce este atât de adâncă sărăcia la noi și cum se poate schimba situația nu constituie teme de interes pentru lipitorile sistemului actual.. Este evident că subiectul adevărat al dezbaterii deranjează rău de tot. Și se montează false subiecte.

  • Žarko Zlatković Victoria Stoiciu, scuze ca revin dupa ce am incheiat si te-am sters de la prieteni.cum impaci pitiponcismul made in capitalism cu militantismul socialist ?

  • Apostol Marian si unde i surpriza cu privire la manipularile ordinare ce fac obiectul exclusiv al presei de toate culorile! noi aplaudam sa injuram in functie de simpatiile politice pe care le avem! adevarul nu este drag nimanui si de aceea nu mai intereseaza pe nimeni! pacat totusi....

  • Apostol Marian respectele mele....Lia Stoica!

  • Munteanu Vlad Stefan declaratie halucinanta tot este pentru ca oamenii aia trimit o gramada de bani in tara

  • Victoria Stoiciu Lia Stoica Sunt de acord. Formularea e nefericita - inexacta, superficiala si chiar ambigua. Dar asta e altceva - de aici si pna la a prezenta stirea asa cum au facut-o cei de la EvZ e distanta lunga.

  • Apostol Marian Ai dreptate Victoria! Eu nu l iubesc pe Ponta din cauza de...
    promisiuni neonorate! Dar...chiar si in acest context nu mi se pare corect sa i scoti cuvintele din context si sa faci din acestea motive ptr demonizare! Numai ca...cine vrea sa faca asta nu
     are nevoie de precizarile tale ptr ca il incurca, iar efectul este ca devine agresiv si mitocan! Nu este greu ptr ca aceasta i adevarata lui structura umana! Nu sunt cu nimic mai buni decat cei pe care i critica iar discutia cu ei reprezinta o cauza pierduta! solutia? block! scapi de disconfortul de a le citi comentariile!

  • Victoria Stoiciu Apostol Marian Unii oameni nu au fost la dezbatere, nu stiu ca afirmatia a fost facuta intr-un anume context argumentativ, deci e normal sa dau explicatii, cand am informatii. Cine nu vrea sa inteleaga, e treaba lui - eu pot spune lucrurilor pe nume, dar nu pot schimba lumea. Iar de dragul libertatii de exprimare sunt dispusa sa imi iau si cate o insulta cum e cea a lui Zlatkovic...altfel, nu as fi consistenta cu mine insami 

  • Claudiu Burlac Daca nemernicul nu ar fi un om perfid.. nu as fi deranjat de nici o declarație , în oricare context .. dar îl cunosc si urmaresc .. e un om periculos capabil de tot .. absolut tot!! nu mie teama dar imi provoacă .. multe !!!!

  • Victoria Stoiciu @ Claudiu Burlac Sa intoruca o taxa directa, fie si de 0,1 centi pt romanii din strainatate nu are cum, asta ar fi neconstitutional si practic nefezabil. Romanii din strainatate platesc impozit pe locuintele din RO, platesc TVA cand vin acasa sau trimit bani in RO spre consum samd. Singura alta modalitate de a-i taxa ar fi sa ii angajezi in RO - ceea ce nu e cazul. Altfel, e imposibil sa le aplici orice taxa.

  • Stefan C Coman Victoria, nu intra in albia porcilor. Ponta nu merita nici un fel de credit, este un impostor, un ingalat ajuns prim ministru datorita unui alt puscarias cu aere de academician de renume mondial. Sunt deja in subsolul istoriei si nu merita atenția unui think thank de talia celui pe care il reprezinti.

  • Victoria Stoiciu Stefan C Coman Eu nu il apar si nu ii acord credit lui VP, pur si simplu sustin ca relatarea din presa e partinitoare. Nici o antipatie nu justifica mistificrea adevarului,si as fi procedat exact la fel indiferenta ce e vorba de Ponta, Basecu sau papa Francisc.

  • Claudiu Burlac Te cred si cred si Victoria .. nu ma pricep si nu știu.. as putea accepta totusi sa imi ajut tara cu 10-20..o suta de eu. dar sa vad ca merge , sa vreau sa ma intorc... intelegi !! si apoi tot ce face acest nemernic ma inebuneste ..bine ca sunt departe..!! sufăr ins si ma deranjează cumplit..!!!

  • Victoria Stoiciu Apostol Marian Mii de scuze, din greseala am apasat ceva si s-a sters comentariul Dvs inainte de a-l fi citit! Scuze!

  • Apostol Marian nici o problema! poate nu este nevoie sa se stie ca sunt destui oameni care-ti apreciaza munca si modul corect in care incerci sa o faci!

  • Gratziani Cristian Indiferent ! Micul Pitulescu, rămâne un bou! Asta si daca zice ca azi este vineri, ma uit in calendar. Nimeni nu se caca cat mănâncă Tonta.



peromaneste:  Dela Ponta, pontisme.  Dela Stoiciu, agentie.  


Da click aici ca sa vezi totul!
Google
 

Postări populare