Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

30.1.11

Dintr-un timp mai bun - 1898

cod_gabriel (de pe flickr)

Când văd aceste clădiri din Brăila, îmi amintesc de bunici. Aceste cladiri, ca şi bunicii mei brăileni, s-au "născut" înainte de România Mare. Clădirea asta, de exemplu, avea deja 20 de ani în 1918.
Evident, Brăila trăia vremuri mai bune pe atunci. Brăila, ca şi bunicii mei, nu sufereau deloc, dar absolut deloc de lipsa Ardealului. Este evident ca oraşul prospera, tot centrul vechi este martor (ceea ce se pare ca nu prea s-a mai întâmplat după unire).
În viaţa bunicilor mei unirea nu a adus niciun fel de schimbare. Cu excepţia suferinţelor provocate de ocupaţie şi a decesului pe front a unui străbunic şi a fiului său mai mare, ceea ce le-a condamnat familia (inclusiv bunica) la o viaţă de mizerie cruntă, deoarece pe vremea aceea femeile erau casnice, nu se angajau.
Pentru ca astăzi să fim suduiţi de "fraţii" noştri ardeleni, posesori de ifose mitteleuropene.
La ce bun? Pentru ce au murit cca. 1.000.000 de români in Primul Război Mondial?
Ca să ne spună un Sabin Gherman şi mii de "fraţi de peste Carpaţi" că "s-au saturat de Mitică, de şmechereala si ţigănia pe care le lasă în urmă acest nume de ţară, România."
Ca să se vaite o secătură ca Onisifor Ghibu că le-am făcut mai mult rau decât maghiarii.
Ca să aflu astăzi, printr-o incredibilă falsificare a istoriei, ca unirea n-au facut-o acei 1.000.000 de "mitici" care au murit, printre care şi strabunicul meu şi unchiul tatălui meu, nu au făcut-o nici măcar Ferdinand sau Brătianu cu guvernul lui.
Nu domnule, nu! Unirea a făcut-o Maniu, care a luptat şi el pe front. Dar pentru Ungaria, pănă în 1918. Care dorea o nenorocită de federaţie ce putea fi făcută făra a trage un singur foc de armă, insultând memoria milionului de "mitici" care au murit pentru asta.
Un milion de oameni au murit pentru o idee proastă.




peromaneste

Hmm, am scris la peromaneste despre aiureala asta transilvana si cum ca suntem prea debili pentru a tolera jocuri centrifuge.
Nu stiu daca as pune mersul in sus si jos al Brailei pe seama Unirii, desi Unirea nu s-a facut pentru/impotriva a cineva anume cat pentru o idee. Daca masura romanilor de acum e data de cei pomeniti de tine, ma tem ca ideea va fi fost intr-adevar "proastă".

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare