Romania obtine trei medalii de aur si doua de argint la Olimpiada Internationala de Fizica. La scurt timp, Romania mai obtine patru medalii de aur la Olimpiada Internationala de Matematica
Olimpicii internationali de fizica au obtinut trei medalii de aur si doua de argint. Lotul olimpic de fizica a participat, in perioada 3-11 iulie, la a 36-a editie a Olimpiadei Internationale de Fizica, desfasurata in orasul spaniol Salamanca. Ei au obtinut cele mai bune rezultate din istoria participarii Romaniei la aceasta competitie, tara noastra clasandu-se pe locul IV in ierarhia pe natiuni, dupa Taiwan, China si Rusia. La editia din acest an au participat peste 350 de concurenti din 74 de tari.
Medaliile de aur au fost cucerite de Andrei Anghel de la Colegiul National "Sfantul Sava" din Bucuresti, de Cristian Proistosescu de la Colegiul National "I.C. Bratianu" din Pitesti si de Mihai Moldovan de la Colegiul National "Tudor Vianu" din Capitala. Medaliile de argint au intrat in posesia lui Andrei Constantin de la Colegiul National "I.C. Bratianu"-Pitesti si Bogdan Stoica de la Colegiul National "Tudor Vianu" din Bucuresti.
Succesele elevilor romani se tin lant. La Olimpiada Internationala de Matematica, desfasurata in Mexic, Romania a cucerit patru medalii de aur, una de argint si una de bronz, se arata pe site-ul oficial al olimpiadei. Lotul nostru de olimpici este format din Gabriel Kreindler - Colegiul "T. Vianu" din Bucuresti, Dragos Michnea - Colegiul "Gh. Sincai" din Baia-Mare, Adrian Zahariuc - Colegiul "Ferdinand I" din Bacau, Andrei Ungureanu - Colegiul "Traian" din Drobeta Turnu-Severin, Andrei Stefanescu - Colegiul "T. Vianu" din Bucuresti si Marius Pachitariu - Colegiul National din Iasi. In clasamentul pe natiuni, Romania ocupa locul sase.
Ca pe langa foto-modelism, fotbal si alte meserii ce implica folosirea unor cunostinte cel mult la nivel de liceu se intampla ca romanii sa aiba succes si la olimpiadele internationale e un lucru foarte bun--cel putin ca model pentru romanii care au ceva in cap si nu le e clar ce sa faca. Ca acesti romani olimpici de azi vor ajunge studentii universitatilor vestice de maine e un lucru foarte bun--cel putin pentru romanii care au in cap ceva care in Romania nu poate sa fie pus in valoare. Ce se face insa Romania?
Esti invitat sa dai raspunsul la ultima intrebari la comentarii!
Da click aici ca sa vezi totul!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Destinatii
Postări populare
-
Republican presidential front-runner Donald Trump visited the editorial board of The Washington Post on Mar. 21. Here is audio of the ful...
-
Autor: D.I.A.. Toti oamenii de casa ai lui Adrian Nastase s-au adunat sa sarbatoreasca botezul fiicei multimiliardarului Adrian Petrache Pen...
-
La batranete neimplinita pe masura aspiratiilor incercam cumva sa recuperam timpul nefructificat? Punem pe piata ideilor teorii foarte specu...
-
Zbor deasupra unui cuib de cuci”. Atentate, vizite şi simboluri criptice de Ion Maldarescu Inceput de an împroşcat cu sânge. ...
-
În timpul documentării serialului „Prin cenuşa industriei", dedicat distrugerii unor fabrici de renume ale României comuniste, am au...
-
Victor a avut amabilitatea de a ne trimite spre publicare urmatorul text: Ani de zile m-am tot întrebat care este în folclorul nostru locul ...
-
Dmitry Orlov este un rus care traieste de cateva zeci de ani in SUA. Mai nou, el scrie despre experienta sa americana, mai ales din perspec...
-
Stereotipurile negative despre romani nu au aparut o data cu mass-media de sfarsit de secol XX. Sunt mult mai vechi. Un prim caz este cel al...
-
Data fiind istoria plina de "semnalizez la stanga si o iau la dreapta" a romanilor de la formarea statului te poti intreba care va...
-
Penitenciarul din Aiud. O sală mai degrabă austeră. O masă lungă, cîteva scaune şi fotolii. Este introdus Nicu Ceauşescu. Pare nesigur. I s-...
4 comentarii:
as spune ca e mai mult decat o simpla intamplare. este produsul unui sistem de invatamant ce inca are profesori ce si-au ales din vocatie, talent si pasiune profesiunea. in plus, de ce n'am spune'o, e geniul natiei romane cu atatea bune si rele. vor mai fi existat popoare ce si-au vadit excelenta in diaspora, mai ales cand matricea tarii gazda a fost propice; germania e un caz ce-mi vine in minte ca mediu prielnic peste decenii/chiar veacuri.
asa ca romani de pretutindeni bucurati-va, chiar asa neuniti!
Macel la Bacalaureat
Ioan GROSAN
50.000 de elevi din toata tara si 22,25% din absolventii de liceu din Bucuresti n-au trecut Bacalaureatul, a anuntat presa de ieri. Licee si colegii nationale care de ani si ani n-au mai avut "cazuti" la acest examen azi traiesc stupefactia ca elevi buni si foarte buni ies inlacrimati din fata listelor. Un adevarat macel - cel putin la chimie si fizica. Un macel care trebuie sa puna serios pe ganduri MEC. Cauzele lui - multiple. Ca unul care-am gustat si eu timp de un deceniu painea amara din invatamant, ma opresc la trei. 1) Liceenii de azi nu mai sunt cei de ieri. "Bombardamentul" libertatilor de expresie si comportament, al "democratiei" (inclusiv erotice) la care sunt supusi din toate partile (mai ales din directia mass-media) i-a gasit pe cei mai mult, psihologic vorbind, nepregatiti. Studiul individual, invatatul, responsabilitatea unei pregatiri zilnice au trecut pe planul al doilea, daca nu chiar pe al treilea. Si cum n-ar fi asa cand ei vad in fiecare clipa ca "vedetelor", "personalitatilor" care ne invadeaza televizoarele la orice ora din zi si din noapte, milionarilor nostri li s-a rupt si li se rupe-n paispe de ideea de scoala? 2) Nici corpul profesoral nu mai e ce-a fost. Cu exceptiile de rigoare, in fata carora imi scot palaria, in unitatile scolare, chiar in cele de mare prestigiu, au ramas, la lefurile penibile pe care le au, fie profesori care mai au un an-doi pana la pensie si care nu-si pot permite aventura iesirii din invatamant, fie oameni care nu au mai gasit loc in alta parte si pentru care profesoratul e mai mult o sinecura. Pana nu vom restabili financiar prestigiul invatatorului si profesorului, vom avea acelasi dezastru. 3) Din ce stiu eu, la chimie si la fizica (dar nici cu romana, in sensul asta, nu mi-e rusine) subiectele au depasit cu mult un nivel mediu firesc, fiind mai degraba "olimpice". Nu stiu cine le-a alcatuit, dar am senzatia ca autorii lor habar n-au care e situatia actuala din domeniul pe care-l pastoresc de prin birouri.
Daca nu vom reusi sa corectam - repet, in primul rand din punct de vedere financiar - curba descendenta a invatamantului romanesc, ne vom trezi ca cele zece-douazeci de genii adolescentine care castiga pentru Romania olimpiade internationale de matematica, fizica, chimie vor obtine burse (si vor ramane acolo) la Universitatile Stanford, Princetown s.a.m.d., iar restul liceenilor nostri vor da concurs pentru a intra vanzatori la "Fornetti".
De la: Saruman
de unde pana unde?
Cu tot respectul pentru autor, articolul focalizeaza pe efecte si nu pe cauze.
E draguta treaba cu libertatea de exprimare prost inteleasa... mi se pare un nonsens. Mai degraba se poate spune ca libertatea de exprimare nu e deloc (nu prost) inteleasa de oamenii care lucreaza in invatamant de la cls I si pana in ultimul an de facultate. In Romania e o crima sa spui la scoala ce gandesti. Dupa ce ca intri in vizorul profesorului, te mai injura si colegii ca le pui bete in roate.
Problema nu e a elevului, el alege sa urmeze niste modele care i se ofera in spatiul public. daca discerne bine, daca nu, nu. Problema e insa ca omuletii astia se adapteaza de 100 de ori mai repede la realitate, spre deosebire de profi, sistem, parinti etc., care raman in urma de cele mai multe ori. Hai sa nu ne intrebam de ce nu mai sunt interesati de scoala. Hai sa ne intrebam ce le ofera scoala destul de interesant incat sa ii motiveze sa studieze. La capitolul abilitati practice totul e zero, prin urmare ei nu vad nici o legatura intre viata reala si ceea ce invata la scoala.
Mi se pare stupid sa ii limitez libertatea de alegere a unui copil ca sa am mai multi promovati la bac. Pana una-alta, asa cum au mai spus si altii, 22% e un procent absolut decent.
De la: Catalina Tarziu din san francisco
Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.
Ca si cadru didactic Grosan trebuie sa stie ce inseamna curba lui Gauss
sau distributia normala din statistica.
Intr-o populatie de elevi (oriunde pe glob, indiferent de rasa, origine,
sau mai stiu eu ce), sub 10% se afla in zona excelentului. In jur de
10% se afla in zona submediocrului. 80% se afla in zona mediului.
Bineinteles ca marginele acestor zone se ating. Asa ca un 25% de
elevi picati la bacalaureat este o cota normala. Mai normal nici nu se
poate. Doar daca nu intram in zona ingineriilor sociale, de genul celor
petrecute in perioada impunerii comunismului in Romania cand elevii
de conditie sociala "curata", "nestirbita", "pura" erau promovati indiferent
de cunostiintele lor scolare. Exact cum in comunism, securistii, militienii,
si activistii de partid treceau cu brio clasele elementare, scoala
generala, liceul si facultatea (in special cea de drept), la ff sau la
seral. A se observa consencintele studiind parlamentul Romaniei,
clasa politica actuala si marii oameni de afaceri romani.
Ceea ce ne aminteste de fenomenul care se petrece astazi in SUA,
dar si in alte societati occidentale, denumit "affirmative action", adica
discriminarea "pozitiva", prin care asa zisele grupuri "dezavantajate
social" sunt promovate prin orice mijloace.
Iar in acest caz, reactia gen Grosan din acest editorial, este identica.
Exact la fel reactioneaza politicienii stangisti, precum Grosan.
Ceea ce ne face sa-i recomandam lui Grosan urmatorul articol:
==================================================
In satele din Baragan au murit meseriasii
Nea Marin a fost unul din taranii pe a carui cerere de intrare in colectiva este degetul mare de la piciorul drept. Se ascunsese sub pat cand "echipa" de lamuritori, cu cizme rosii, a intrat in casa lui. I-au scuipat degetul, au dat cu chimic facand o cruce si i-au "aplicat" hartia care l-a facut colectivist. A fost cererea care a consfintit incheierea colectivizarii la Fratilesti, raionul Fetesti. La cei peste 80 de ani ai sai, nea Marin e cronica vie a evenimentelor care l-au macinat la moara comunismului. Ce zice nea Marin? "Taica, am avut mai bine de 20 de hectare, pe care copiii le-au impartit acum intre ei. N-o duc rau, dar ca mine in sat sunt doar cativa. Dupa '90, cu ce ne-am ales? Cu carciumile care au aparut la fiecare colt de ulita. Beau taranii si dadeau la darac politica de ajunsesera sa vorbeasca si mutii. La Saveni, Fratilesti si Platonesti, ca erau toate intr-o comuna, s-au deschis vreo 30 de carciumi, daca nu mai multe. Acum mai sunt vreo 6. Din celelalte au ramas obloanele si usile cu gratare de fier. Da-le dracu' de carciumi. Dar in cele trei sate acum nu mai gasesti un meserias sa tragi cu tunul. Nici la Tandarei nu gasesti pe unul sa-ti puie o foaie de tabla pe casa, ca furtunile au facut ravagii. S-au inmultit caii, dar ca sa-i potcovesti ii duci unde a-ntarcat mutu iapa. Au disparut tamplarii si dulgherii, zidarii si sobarii, cojocarii si cizmarii, nu mai avem samanta de meserias. Copiii care termina acum generala raman la coada sapei si a vacii, ori se fac argati la cine a stiut sa se pricopseasca repede. Pe vremuri, in Saveni, dar si in celelalte comune din Baragan, atelierele erau cu zecile. Gaseai croitori, cizmari, sectii de covoare, ateliere pentru instalatii electrice si de constructii, pentru reparatii radio si tv si chiar service. Din doua comune, una avea coafor, sa-si puna tarancile parul pe moate. Meseriasii erau, dupa cadrele didactice si sanitare, fala satului. Acum daca se strica televizorul trebuie sa te cari cu el la Slobozia si te costa mai mult ata decat fata, ca transportul sare de 100.000 de lei. Meseriile care erau in satele noastre, acum le vad doar la tv, cand se fac serbari la Muzeul Taranului Roman din Bucuresti".
De la: George-Felix
Re: Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.
Catalina,
Tot respectul pentru tine, dar eu cred ca si tu gresesti.
Intai, este bacalaureatul o proba numai pentru oameni deosebiti? Adica "ceilalti" trebuie sa devina toti cizmari si tamplari?
Sigur ca exista o granitza care desparte pe cei cu "bac" de cei fara "bac" dar daca 25% din absolventii de liceu nu reusesc sa ia "bac-uil" e ceva in neregula in sistem.
Cautzele identificate de Grosan mi se par corecte. INtai ca scade interesul elevilor pentru invatamant. E un fenomen care se vede si pe aici, pre meleaguri straine:))
Al doilea ca, prost platiti, profesorii nu mai reprezinta ei insisi o elita.
Nu stiu cum au fost subictele asa ca nu pot sa ma pronunt daca "au fost prea grele" Aici nu stiu daca are dreptate Grosan.
Felix
P.S. e intr-adevar un exercitiu placut sa analizezi ce se ascunde in spatele "affirmative action" - ului. E insa le fl de util sa vezi ce se ascunde in spatele criticii la adresa sa:))
De la: Catalina Tarziu
Re: Tot respectul pt Grosan, dar aici greseste, rau de tot.
George-Felix a scris:
> Intai, este bacalaureatul o proba numai pentru oameni deosebiti?
> Adica "ceilalti" trebuie sa devina toti cizmari si
> tamplari?
n-am inteles de ce toata lumea trebuie sa aia bac?
De ce atata nebunie sa ai un bac?
Exista si un raspuns, toti incearca dupa bac sa ajunga la o facultate.
Si atunci te intrebi de ce aceasta nebunie sa detii o diploma
universitara?
E clar ca toate aceste obsesii provin datorita egalitarismului.
CAre egalitarism a fost introdus de bolshevici cu un singur scop,
sa distruga sistemul scolar si universitar rusesc. De ce? Pentru
ca sa distruga vechea ordine burgheza.
In Romania, comunismul a procedat la fel. Si mai rau. Copiii
burghezo-mosierimii nici macar nu aveau voie sa treaca de clasa
a IV-a (pe vremea aceea se dadea examen intre a IV-a si a V-a).
Majoritatea nu aveau sanse sa treaca de 7 clase (dupa 7 clase incepea
liceul care se termina dupa a 11a). N-am apucat vremurile acelea
dar cunosc foarta multa lume care nu au avut dreptul sa studieze
datorita originii lor sociale. In schimb, odraslele celor cu originea
sociala curata treceau scoala intr-o veselie, umpland liceele, facultatile,
ducand la scaderea nivelului intelectual, ceea ce a dus la scaderea
pregatirii, a calitatii predatului si implicit la scaderea calitatilor
cadrelor didactice.
Datorita egalitarismului s-au ajuns la presiuni asupra corpului didactic,
care in final au degenerat intr-o mita generalizata.
> Sigur ca exista o granitza care desparte pe cei cu
> "bac" de cei fara "bac" dar daca 25% din
> absolventii de liceu nu reusesc sa ia "bac-uil" e ceva in
> neregula in sistem.
din contra, e ceva foarte normal. Mai normal nici nu se poate.
Anormal ar fi ceea ce se intampla in SUA unde egalitarismul este
impus cu mult mai mare forta de grupuri de presiune care
si-au facut din affirmative action o profesiune si unde se obtin
medii de trecere de 94%, absolventii fiind idioti patentati. Idioti
incapabili de nimic, motiv ca se importa mana de lucru in toate
profesiile.
>
> Cautzele identificate de Grosan mi se par corecte. INtai ca scade
> interesul elevilor pentru invatamant. E un fenomen care se vede si pe
> aici, pre meleaguri straine:))
N-am inteles, matale din ce perspectiva vorbesti? Eu vorbesc din
cea a unei profesoare care in fiecare zi are de a face cu un sistem
egalitarist. Macar in Romania exista o presiune din partea parintilor,
care cat de cat contribuie la rezultatele astea formidabile (75% promovati
chiar in conditiile unor examene grele). Dar aici in SUA parintii sunt
total abulici. Habar nu au ce fac copiii la scoala.
> Al doilea ca, prost platiti, profesorii nu mai reprezinta ei
> insisi o elita.
In SUA e la fel. Cea mai prost platit categorie profesionala.
Iar egalitarismul il face pe profesorul de liceu un sclav al elevului,
al sistemului, al parintilor. Nu e cazul Romaniei, unde profesorii
cel putin fac un ban din meditatii, caci e presiunea parintilor.
> P.S. e intr-adevar un exercitiu placut sa analizezi ce se ascunde
> in spatele "affirmative action" - ului. E insa le fl de
> util sa vezi ce se ascunde in spatele criticii la adresa sa:))
Daca intelegi ce inseamna "affirmative action", cum a pornit, ce
urmareste vei intelege ce exista in spatele criticii sale.
Sa-ti dau un ajutor.
In SUA, affirmative action, a fost impus si promovat de doua
grupuri politice organizate in jurul unui grup rasist: negrii si evreii.
Evreii americani sunt la origine din Rusia si estul europei. Ei au
sosit in valuri mari dupa 1905 si erau de orientare ideologica
marxista, adica socialisti si comunisti. Negri au fost organizati
de un negru celebru W.E.B. du Bois, care a infiintat organizatia
NAACP. ACest du Bois era comunist. A studiat marxismul la
Berlin in 1915 si a murit in prin 1956 in Gabon, unde s-a autoexilat
pledand pana in ultima lui clipa visul unei societati comuniste.
Printre elevii sai au fost si Martin Luther King, si Jessie Jackson
si multi altii.
Cele doua grupuri mai susmentionate si-au unit fortele in anii '50
cand au pus la punct miscarea denumita Civil Rights. Ulterior
in anii '60 au proliferat tot felul de miscari din acest nucleu si
ei au reusit sa cucereasca conducerea partidului democrat din SUA
dupa care au impus prin Congres tot felul de legi care au dus
la situatia egalitarista actuala din SUA.
Printre cei mai mari dusmani ai affirmative action se afla si regentul
universitatii Berkeley, el insusi un negru. Iar negri care au ajuns
astazi in varful elitelor politice americane (a se vedea negri din
jurul lui Bush) sunt produsii unei alte scoli decat cea a lui du Bois,
marxistul. Acestia sunt produsii scolii lui T. Washington, un
negru care pleda pentru dedicarea negrului muncii, educatiei
si propasirii prin propriile sale forte si nu prin cersit, prin mila samd.
Cine nu intelege acest aspect, imi pare rau, nici nu va intelege
vreodata ceva.
De la: mihai ciobanu
scoala dezastruoasa
Daca acum ii dati unui profesor 5000 de euro pe luna invatamintul va fi la fel de prost. Dar sunt de acord cu marirea salariilor, insa o reforma autentica si nu una a formelor fara fond, are in vedere elevul si comanda sociala. Ori invatamintul romanesc este un invatamint de masa, deci oamenii de valoare sunt produsul meditatiilor particulare(citi profesori credeti ca sunt in stare sa pregateasca un olimpic-unii dintre profesorii mei sedeau cu caietul in mina si-si notau solutiile mele atunci cind ma ascultau la tabla) si este normal sa plece din tara(o tara subdezvoltata in care cercetarea aproape ca nu conteaza(este doar o sinecura, pt.tov.X,tov.Y) nu are ce sa le dea de lucru(ce sa faca in Romania un matematician de geniu, sau un informatician de geniu,etc)).
Am un proiect de reforma adevarata, daca doriti o parere contactati-ma.
Intr-un invatamint de masa elevul nu conteaza, iar comanda sociala nu exista. La aceste examene se copiaza de pe vremea impuscatului: in 1967 cind am dat eu bac-ul am facut ambele subiecte la mate si le-am dat colegilor din clasa in care eram eu. Cind eram profesor am recorectat de mai multe ori lucrarile marind artificial notele pina cind activul de partid(PCR) a fost multumit. Va pot arata oricind ca absolventii cu note peste 8 nu stiu lucruri absolut elementare.
Absolventii facultatilor de stat(cele particulare sunt doar niste SRL-uri) nu stiu in majoritatea lor mai numic despre meseria pentru care au invatat 4-5 ani.
Totul este la pamint in tara asta, iar invatamintul nu poate sa faca exceptie. Stie cineva cum trebuie sa arate tara asta peste 10,20,30,50 de ani ? Pentru ca daca nu ai o astfel de proiectie cum poti sa faci o reforma autentica in invatamint ? MEC ar trebui sa fie benefiaciarul unei astfel de proiectii.
Romanii trebuie sa inteleaga ca au invatamint de cea mai prosta calitate si asta ii condamna la saracie pentru urmatorii cel putin 25 de ani.
mihai
De la: Catalina Tarziu din san francisco
exact ca in invatamantul public american, care invatamant
a fost corupt incepand cu anii '60 de un grup radical stangist
care pe modelul furnizat de revolutia sovietica a reusit in timp
sa distruga educatia tinerilor americani. Motiv ca SUA pregateste
astazi elevi la nivel submediocru, inferior absolventilor unor scoli
asemanatoare din statele din lumea a III-a. Motiv ca, SUA este
nevoita sa importe inteligenta, specialisti din lumea a III-a caci
altfel economia americana s-ar face pulbere.
Solutii americane la aceasta stare jalnica din invatamantul elementar
si liceal sunt scolile private si sansa care o dau colegiile, acestea
indeplinind de fapt rostul liceelor din sistemul european.
Din pacate reformele romanesti au fost doar forme fara fond.
In loc sa carpaceasca (cum e vorba de denumirea pretentioasa data
liceelor "colegii"), mai bine s-ar trece direct la un sistem anglo-saxon
cu nivele undergraduate si graduate.
Jurnalul National vine si el cu stirea la 2 saptamani:
De mici sunt descoperiti si indrumati de invatatori si de profesori. Castiga nenumarate medalii la concursuri nationale si internationale. Olimpicii romani aleg dupa liceu ca destinatie pentru continuarea studiilor America, pentru ca le ofera posibilitatea sa-si gaseasca locuri de munca bine platite.
Romania nu-si poate folosi olimpicii?
4 medalii de aur, una de argint si una de bronz. Olimpicii romani care au participat la Olimpiada Internationala de Matematica s-au intors joi seara in tara. Urmatoarea destinatie – Universitati din Statele Unite ale Americii.
Incep de mici, din clasele primare cand isi uimesc invatatoarele cu mintile lor sclipitoare. "In clasa I socotea cu numere negative. Fratele lui l-a dus la scoala, la el in clasa, sa il arate colegilor ca pe o curiozitate", spune tatal lui Michnea Dragos despre olimpicul din Baia Mare, medaliat anul acesta in Mexic cu aur. In rest, o gramada de medalii si premii, care nu ar incapea intr-o pagina de ziar. Cei mai multi iau primele locuri I, II sau III la "nationale" in clasele gimnaziale.
RENUME. Internationala de anul acesta, care s-a desfasurat in perioada 8-19 iulie in Merida, Yucatan, Mexic a adus locul I pentru Romania in Europa, intr-un clasament neoficial pe natiuni, si al doilea in lume, dupa China, la egalitate cu Rusia si cu SUA. "In acest an am obtinut unul dintre cele mai bune rezultate din istoria olimpiadelor de matematica la care a participat Romania", a spus profesorul Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematica al Romaniei.
VIITOR. Si totusi, care este viitorul olimpicilor internationali la matematica, dar nu numai? "Romania nu-i poate folosi", spune despre olimpici, nu fara o urma de regret, dar adoptand o pozitie destul de dura, Adrian Dafinei, coordonatorul lotului de la fizica. Olimpicii de la fizica s-au intors in urma cu mai putin de o luna de la Internationala cu trei medalii de aur si doua de argint. De ce aleg tinerii romani continuarea studiilor la universitati precum Princeton, MIT sau Brown, toate din Statele Unite ale Americii? "E o ocazie deosebita sa studieze acolo", spune mama lui Gabriel Kreindler, unul dintre medaliatii cu aur la matematica. Octavian Ungureanu, tatal lui Andrei Ungureanu, se codeste sa spuna unde va face baiatul lui facultatea. Este elev in clasa a XI-a, la Colegiul National "Traian" din Turnu Severin si mai are timp de gandire.
AMERICA. Adevarul este ca Andrei stie ce va face. Va aplica pentru o universitate din Statele Unite, pentru ca se stie ca aplicatia se face cu aproximativ un an inainte. Din familie cu traditie in domeniu, bunicul, profesor de matematica, tatal, la fel, Andrei vrea sa faca mai mult. Cercetare. "Imi place matematica pentru ca e stiinta perfecta", spune mezinul lotului, Adrian Zahariuc, care s-a intors in Romania cu aur. Ce va face mai departe? Raspunde ezitant. "Liceul...". Asta pentru ca este elev in clasa a XI-a la Colegiul National "Ferdinand I" din Bacau. Deocamdata.
PRIMUL AN LA PRINCETON
INDECIZIE. Student la Princeton, Andrei Negut nu stie daca se mai intoarce in Romania
La aeroport, in asteptarea olimpicilor de la matematica, a aparut generatia trecuta. Mai exact, Andrei Negut si Ana Caraiani, doi fosti olimpici la matematica si care tocmai au venit in vacanta in Romania de la Princeton, SUA. Andrei Negut a fost admis in toamna anului trecut la universitatea americana, cea mai apreciata institutie de invatamant superior in vederea studierii matematicii. Anul acesta universitatea a primit 9 romani cu burse partiale sau totale. Primul an la Princeton – "Viata academica are multe posibilitati", spune Andrei Negut. Se va mai intoarce in Romania – Nu stie acum, ceea ce sigur stie e ca vrea sa faca cercetare.
FIZICA FARA SOMERI
MEDALIATI. Lotul olimpicilor la fizica a facut o "figura buna" in Spania, in 2005
Facultatea de Fizica din cadrul Universitatii Bucuresti nu are nici un absolvent somer, conform profesorului Adrian Dafinei. "Dar studentii nostri buni sunt in strainatate, pentru ca in tara nu sunt bani pentru cercetare", spune coordonatorul lotului olimpicilor la fizica. Cine sunt olimpicii? "Copii nascuti special, pe care profesorii ii urmaresc si ii formeaza inca din clasele mici". Lotul olimpic de fizica a obtinut cele mai bune rezultate in istoria participarii Romaniei: trei medalii de aur si doua de argint. Medaliile de aur au fost cucerite de Andrei Anghel, Cristian Proistosescu, Mihai Moldovan. Medaliile de argint au intrat in posesia lui Andrei Constantin si Bogdan Stoica.
Soyuz, afirmi ca "cat despre faptul ca scolile romanesti ar fi mai tari ca celalalte scoli de pe pamant si marte... as intreba.. atunci de ce aleg olimpicii US pentru studii?:)
si as mai intreba.. cum se face ca US la ultimul set de teste pentru licee, dat in lumea intreaga, iese pe locul 16 si noi pe 32 din 42 de tari?:)"
Cine ar fi spus ca scolile romaneste ar fi mai tari? Cred ca ideea este mai degraba ca la o tara disfunctionala ca Romania, in care mai nimic nu merge cum trebuie si totul (pare ca) se duce de rapa, e 'refreshing' sa vezi iesind niste varfuri olimpice! Copiii astia sunt ceea ce sunt in pofida neajunsurilor romanesti si, de ce sa nu spunem, sunt o speranta pentru ce putem ajunge intr-o buna zi caci materia prima, Slava Domnului!, e acolo din plin.
In SUA sunt probleme majore cu invatamantul elementar si liceal, probleme pe care Romania incepe sa le cunoasca si ea. Vom trai si vom vedea, daca in SUA nu prea sunt sperante pentru indreptare, in Romania mai sunt sperante pentru evitarea dezastrului total... Evident, amandoua pozitiile sunt mai degraba extreme ;-)
Trimiteți un comentariu