Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

21.5.13

Sinecura, nu cultura!


Anti Culture, originally uploaded by thebadgerrides.






Iniţial, m-am gândit că nu are rost să-mi pierd timpul ca să vă dau replica, domnule Daniel Barbu… În final, programul dumitale, minor ca sursa din care ai citat (cântăreţul de şansonete Michel Sardou), dar şi atitudinea tipică de membru PCR m-au determinat să-ţi răspund.

Problema mea cu persoana dumitale, domnule Barbu, ţine de anatomie, e adevărat. Dar nu de fizionomie, aşa cum meschin şi vicios insinuezi, ci de un defect care nu se vede. Caricaturizându-te, domnule ministru, nu mi-am bătut joc de miopia dumitale (soţia mea are acelaşi defect de vedere), ci de stilul pe care l-ai adoptat. În plus, dumneata nu pari a face parte din clasa mamiferelor, ci din cea a nevertebratelor! Înainte să devii senator şi ministru, erai ca un leu paraleu, ca un doctor plin de soluţii pentru cultura bolnavă a României, iar acum, când eşti la butoane, miauni că nu poţi apăsa pe ele. Îţi spun eu de ce: pentru că nu mai ai mâini, ci doar o cocoaşă: “eu nu pot… staţi să vedeţi… n-am buget… specialiştii lor sunt mai tari…”. În ce, dacă-mi permiteţi să vă întreb? În ce sunt mai tari specialiştii de la Roşia Montană Gold Corporation? Nu puteţi să semnaţi propunerea ca situl român de la Roşia Montană să fie înscris în patrimoniul UNESCO pentru că “ăia” au numai un arheolog şi un istoric de partea lor în timp ce RMGC “înseamnă macroeconomie”?! Dar atitudinea Academiei Române, în această chestiune, nu contează? Dar rezoluţia adoptată de Parlamentul European care interzice exploatările miniere ce folosesc cianuri chiar nu contează? Nu te impresionează nici un pic? Din principiu, ar trebui să fii de partea culturii…

Crezi că e lăudabil că ai decis să ai idei puţine, dar fixe, din lipsă de bani? Vrei să construieşti şi matale ceva? O sală polivalentă? Pentru asta ar fi bani? Nu se găseşte un alt investitor în afara statului? Puţinul de care dispui nu se poate cheltui în ceva care e mai puţin lucrativ? Ca de exemplu pentru măcar încă 1% de excavări la Sarmizegetusa şi întreţinerea lor? Sau poate numai pentru cele trei muzee de care “faci vorbire”. Chiar! Asta ar fi meseria ta de bază. Muzeul Colecţiilor e, într-un fel, copilul matale. Cred că l-ai ctitorit în aceeaşi măsură ca Nicolae Ceauşescu. Ai putea face măcar inventarul să vezi ce a mai rămas din colecţiile luate cu japca din alte muzee. Ştii măcar câte s-au “volatilizat” prin “retrocedări” asemenea colecţiei “Dona”?

Apropo! Dacă tot îţi place să te legi de trecutul meu: eu am fost membru al Partidului România Mare, pentru că sunt naţionalist. Cred că e mai bine peremist decât pecerist, ce zici, tovarăşe Barbu? Sau poate vrei să spui că nu erai membru al PCR pe vremea când te trimitea să faci recensământul operelor de artă de patrimoniu prin casele oamenilor înainte de 1989?

Ameninţi că-ţi vei da demisia dacă soluţia guvernului nu-ţi va da satisfacţie în cazul Roşia Montană? Matale din ce neam eşti? Nu eşti român? Nu-ţi pasă de ţara asta şi puţinele ei vestigii? Dă-ţi demisia de pe acum! Sau deviza matale e: “Sinecura, nu cultura!”. Poate eşti ca domnul Ponta… Ce-o să faceţi? Veţi da toţi românii afară din ţară dacă vă critică?


Eugen Mihăescu

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare