Acesta este Traian Basescu.
IMORAL.
l.Imoralitatea politica.
Ascensiunea sa in P.D.s-a facut printr-un §ir neintrerupt de tradari.
T.R.a fost adus in P.D. de Petre Roman,care,pe atunci prim ministru,l-a facut
secretar de stat la Ministerul Transporturilor.Intimplator sau nu ,in acest mandat a disparut
flota strategica a Romaniei.Petre Roman i-a oferit §i urmatoarele mandate de ministru al
Transporturilor §i tot ell-a nominalizat drept candidat al P.D. la demnitatea de primar
general al capitalei,convingindu-i §i pe liberali sa-l sprijine.Odata vazut "cu sacii in caruta",
T.R. §i-a aruncat binefacatorul in strada.Dupa care,folosind cu cinism "pirghiile"functiei,T.B.
§i-a aservit partidul .
2.Falsa condamnare a comunismului.
Un exponent al Securitatii ceau§iste-in care institutia, ca §i Partidul Comunist de
altfel,a investit multa incredere instalindu-l,in plin Razboi Rece,intr-o functie atat de
importanta dintr-un stat N.A.T.O. s-a transformat,chipurile, intr-un arhanghel alluptei
anticomuniste §i antisecuriste.Specialist al dezinformarii §i "perdelelor de fum T.B.a promis
accesul neingradit la dosarele Securitatii.in fapt ,dosariada s-a transformat intr-un
instrument de intimidare,de compromitere a adversarilor politici,de tulburare a apelor §i de
manipulare.
3. Terfelirea justitiei §i gravele probleme legate de averea familiei sale.
in conditiile in care si-a aservit un partid care mai exista numai pentru ca a acceptat sa
functioneze guvernat de regula unanimitatii,§i-a subordonat executivul prin instalarea ca
premier a omului sau de paie,a pus pe butuci mass-media ca a patra putere in stat,singurul
sau adversar ramlne 0 Justitie libera.A§a se explica frecventele atacuri verbale impotriva
judecatorilor,iar mai nou umilirea acestora sub aspect financiar,prin neplata obligatiilor pe
care statui Ie are fata de judecatori,a~a cum sunt ele consemnate in contractul de munca.
Subordonarea Justitiei i-ar conferi imunitate.Lui,familiei lui §i cercurilor de interese
nelegitime.Se cunosc lucrurile grave dezvaluite prin scandalurile Mircea Basescu,Ioana
Basescu,Elena Basescu,Monica Iacob Ritzi,Elena Udrea,Dumitru Brucsaru,grupul Golden
Blitz.
4."Respectul" pentru banul public.
De§i a gasit la Cotroceni un buget §i 0 stare de lucruri mai mult decit confortabila,nu
numai ca nu a "tras in teapa" pe cei care 0 pregatisera,a§a cum se laudase in Piata Victoriei,ci
a profitat cu cinism de "dotarile" institutiei prezidentiale.Mai mult decat atat,T.B.a continuat
sa obtina an de an sporirea bugetului ce urma sa-i stea la dispozitie.Culmea neru~inarii,in
plina criza,la solicitarea lui T.R. Boc a rectificat pozitiv bugetul institutiei devenite basesciene.
La capitolul"bunuri §i servicii"cre§terea este de 75%. Numai gradina de la Cotroceni va
inghiti fonduri suplimentare de 60.000 de euro.Exponential a crescut ~ibugetul pentru
deplasari,desigur in sustinerea anului electoral in care ne aflam.50.000 de euro vor fi cheltuiti
pentru sfe§nice ~icandele.25.000 de euro costa 0 ~alupa rapida.Pre~edintele Basescu ne costa
un milion de euro pe luna,iar un alt milion ne costa avionul prezidential.Peste toate acestea
a§teapta sa fie descoperite,pitite in bugetele altor institutii,alte sume exorbitante.
-
Jar dupa modelul sau,prietcni politici ~i de familie procedeaza la fel.Vezi cazul
Ritzi ,cazul Udrea ~i altele ce vor mai fi dezvaluite.
CAMPION AL E~ECULUI IN ADMINISTRATIA PUBLICA.
l.T.B. a avut nu mai putin de cinci mandate la Millisterur Transporturilor.Impreuna cu cei
mai apropiati colaboratori ai sai-Dobre,Boagiu ~iBerceanu,Basescu a detinut in total pentru
P.D. opt mandate,adica cea mai lunga perioada din istoria de dupa 1989 a acestui minister.
Care sunt rezultatele?
Judecind in plan administrativ,atunci dnd s-a "pus in opera" nenorocirea nationala care a
avut drept obiect 110tastrategica a Romaniei Basescu era la comanda,fie la Petromin,fie la
Ministerul Transporturilor..Este cu siguranta vinovat de cele intimplate.La valoarea bani~or
din 1990 este vorba de 0 jumatate de miliard de dolari.Acum vorbim de mai multe miliarde!
2.In materie de autostrazi,Romania continua sa fie pe ultimulloc in Europa.Absenta
autostrazilor genereaza uria~e pierderi economice.Este unul din motivele pentru care
comertul nostru este la pamant.Este unul din principalele motive pentru care nu suntem deeat
formal conectatila eelelalte eeonomii europene.
.3.Situatia transporturilor feroviare nu este mai putin jalnica.Viteza trenurilor de marfa ~ide
calatori a ajuns sa fie,in Romania scolului XXI,mai mica decat la inceputul secolului
XX.Aceasta pentru ca nu a existat nici un fel de preocupare pentru modernizarea cailor
ferate.Daca nu ai calea de rulare,pe care sa circuli cu viteze comparabile cu cele din alte state
europene,nu are rost sa cumperi locomotive ~ivagoane performante a fost argumentul plin de
cinism al eelui care a girat activitatea ministerului de resort timp de cinci mandate,vre~e in
eare n-a considerat uti} pentru tara sa dea macar startul unei reabilitari a transportuJui pe
drumul de fier.Ne intoarcem acum spre calea ferata,obligati de inexistenta unor autostrazi
macar decente,~i incercam sa eliberam ceea ce a mai ramas din sistemul transporturilor
rutiere,de colo~ii~oselelor in care ne-a tot spus exministrul de resort,azi pre~edinte,ca ar fi
ingropati banii no~tri.A~a ca ~i la acest capitol"contributia "pre~edintelui-juditor,cu soarta
Romaniei ~icu vietile noastre,este "determinanta"Indiferent ce pretind unii sau altii,vinovat
pentru catastrofa de la CFR este T.B.Pur ~isimplu pentru ca era la comanda cind raul s-a
petreeut.
4.La fel de evidenta este ~istarea jalnica a transporturilor aeriene.Privind harta acestor
transporturi constatam ca aproape nu exista deplasare externa mai importanta care sa nu-i
oblige pe romani la escale.Din acest motiv,pentru ~ parcurge distante pe care alti cetateni
europeni Ie strabat in citeva ore,romanilor Ie trebuie 0 zi. Pentru calatorul roman,fie el turist
sau om de afaceri,aceasta inseamna pierderi uria~e de timp ~i bani. Cine altcineva decit
T.B.este vinovat?El este cel care a detinut cinci mandate de ministru la Transporturi.~i inca
trei oamenii lui de incredere.Anca Boagiu,Gheorghe Dobre ~iRadu Berceanu.
....
CONTRAPERFORMANTE PE PLAN EXTERN
l.Axa ridicola.
La doar citeva zile dupa ci~tigarea ,in conditii mai mult dedt discutabile,a
alegerilor,intr-un interviu aeordat BBC,T.B incalca cele mai elementare uzante de practica in
relatiile externe.Dec1ara a~adar ca, odata ajuns pre~edinte, va redeschide capitolele de
negociere incheiate ~i semnate de Guvernul Nastase.Oficialii
V.E. au ramas realmente cu guracascata.~i,imediat,noul ~ef al statului a lansat proiectul fantasic al unei axe politice Bucure~ti
Londra-Washington.Mai mult decit jenant!in politica extema ,eind te ploeone~ti public
..
inaintea unor puteri globale,prudent este sa obtii in prealabil ~iacordullor.Urmari- privindRomania cu condescendenta,cele doua mari puteri(Anglia ~iS.U.A.) nu au respins pe fata
proieetul,dar ,in acela~i timp ,in fapt, nu I-au tolerat niciodata.Practie~in cinci ani,nu s-au
produs deeit doua urmari ale acestui superdemers "diplomatie".Prima-trimiterea de trupe in
Irak fara sa ne consultam cu partenerii europeni ~ideranjindu-i vizibil pe ace~tia, a douaagresivitatea
irationala ~icontraproductiva fata de Moseova.Chiar nu mai este cazul sa ne
pun em intrebari eu privire la motivele cre~terii eosturilor la livrarile de gaz metan rusese ori
la prabu~irea exportului de mobila romaneasca in spatiul exsovietioe.
2.in cinci ani - trei vizite importante.
in 2005 ~i2006 vizite in S.U.A.in 2005 0 scurta vizita de lueru in Rusia.
Bush ~iPutin nu au raspuns acestor vizite.Practie S.U.A.~iRusia aproape ne ignora.
3.Relatii superficiale cu Europa OccidentaHi.
Singura tara din spatiul european de Apus eu care s-au mentinut relatii ceva mai strinse a fost
Franta unde T.B.a fost de citeva ori,intilnindu-se eu Chirac ~iulterior eu Sarkozy care a fost
~iel in Romania in 2008.in alte state vest europene ,Austria,Belgia,Marea Britanie,Italia,
vizitele au fost scurte ~inerelevante din punet de vedere al politicii externe,fiind de fapt vorba
despre intilniri cu oameni de afaceri,primari sau alte oficialitati.
4.Complicitate eu Voronin-suferinte pentru moldoveni ~iumilinte pentru Romania.
Basescu s-a recunoscut responsabil de instal area lui Voronin in 2005 in funetia de pre~edinte
al Republicii Moldova.S-a crezut in masura ca ,pentru sprijinul acordat,sa-~i permita presiuni
asupra lui Voronin care a refuzat sa se sup una considerind ~iel ea cele citeva sute de sticle eu
vin daruite sustinatorului sau ~i intrate in tara nevamuite au fost destula recuno~tinta
in conseeinta,Bueure~tiul nu a mai functionat ca un partener eredibil al Uniunii Europene in
raport cu Republica Moldova ~iRomania a fost tratata de Moseova nu ea 0 punte intre Est ~i
Vest, ci ca un stat ostil.
5.De la exportul de "revolutie portoealie",la eanalul Bistroe ~iInsula ~erpilor.
De "mare folos" s-au dovedit,pentru Romania,pupaturile ~ipromisiunile de sprijin in fata
U.E. ~ia NATO pe care T. B. le-a avansat lui lu~cenko,erijindu-se in exportator de "revolutie
portocalie" .Ucraina ~i-a vazut de interesele ei ~i a fost,intre altele,nevoie de 34 de runde de
negocieri ~ipatru ani de demersuri la Curtea de justitie de la Haga pentru ea Rominiei sa i se
recunoasca,prin hotarirea instantei ~inu pe ealea prieteniei portocalii,drepturile asupra unui
pamint romanesc
.~i tot sub semnul acestor manifestari aruneate ca praful in oehii romanilor,cu toate
avertismentele speciali~tilor ~idiplomatilor romani ~iai U.E. referitoare la distrugerea ,in
conditiile functionarii canalului,a ecosistemului Delta Dunarii,la 30 mai 2007 Ueraina adopta
hotarirea de aprobare a proiectului de realizare a eanalului Bistroe,iar la 26 mai 2009
comuniea finalizarea proiectului.
....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu