Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

19.3.16

țara ca o pradă

În documentul declasificat de americani, datat, cel mai probabil, la începutul anilor ‘90, Mugur Isărescu își expune intențiile pe termen lung cu privire la România • În planul lui Isărescu, este schițată privatizarea economiei românești • Șeful BNR vorbește despre intențiile sale privind “reformarea sistemului economic și bancar” din România și Europa de Est

O scrisoare adresată de guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, către conducerea Trezoreriei SUA (Federal Reserve – FED), filiala Kansas, a fost, recent, declasificată. Tonul folosit de guvernatorul BNR în document trădează curtoazia acestuia. Isărescu prezintă starea naţiunii şi a economiei româneşti în perioada post-decembristă, subliniind şi angajamentele pe care guvernatorul BNR și le-a asumat în fața celor de la FED. În document se vorbeşte despre privatizări, despre asistenţa acordată României de FMI şi BM, dar şi despre politicile monetare care vor fi aplicate monedei naţionale. Citind documentul, nu am putut să tragem decât o singură concluzie: această scrisoare este primul înscris care atestă începutul vânzării României către puterile occidentale sau, dacă nu vânzarea, măcar punerea la dispoziţia marilor puteri a economiei româneşti, a politicilor fiscale şi, implicit, a celor sociale. Interesant este faptul că scrisoarea a apărut pe site-ul FED New York, zilele acestea, motivul desecretizării regăsindu-se, credem noi, în prevederile legislaţiei americane.

Din ZIUAnews iată traducerea integrală a scrisorii

“În primul rând, permiteți-mi mie și domnului Urdea (n.r. – predecesorul lui Mugur Isărescu la conducerea BNR) să mulțumim Federal Reserve Bank of Kansas City pentru această imensă oportunitate. Participarea, de anul trecut, la o conferință internațională în care s-a discutat despre reformele radicale din sistemul economic și bancar din România a fost nu numai peste posibilitățile noastre, ci și peste visurile noastre.

Subiectul despre care discutăm acum este foarte complex și eu nu pot pretinde să îl tratez în mod comprehensiv. Prefer, în loc, să vă prezint câteva idei personale despre conceptul nostru de convertibilitate. În același timp, o să încerc să încep prin reformarea sistemului economic și bancar, nu numai în România, ci, de asemenea, și în statele din Europa de Est. Împărtășim opinia potrivit căreia diferențele economice și situațiile politice din țările din Europa Centrală și de Est necesită abordări diferite. În ceea ce privește situația României, credem că singurul mod efectiv în care s-ar putea face, în mod real, o tranziție de la o economie centralizată la o economie de piață, ar trebui să fie axat pe trei planuri. În primul rând, trebuie să dezmembrăm instituțiile centrale de planificare și controlul lor rigid asupra prețurilor, salariilor, precum și asupra altor variabile economice și să punem în locul lor instituțiile de piață potrivite.

[O economie este un sistem viu.  A-i schimba institutiile e ca si cum ai schimba unei persoane sistemul nervos.  Le schimbi dintr-o data sau gradual?  In Romania, s-a produs dezmembrarea cu brio.  Si atat.]

În acest sens, în opinia noastră, este esențială reforma radicală a sistemului bancar. În al doilea rând, trebuie să convertim proprietatea (bunurile) și să promovăm sectorul privat. Aici, în opinia noastră, esențial în acest proces este transformarea companiilor de stat. În al treilea rând, trebuie să construim plasa de siguranță în sistemul de asigurări sociale, potrivită pentru mecanismele unei economii de piață. Pentru România, acesta este un punct cu atât mai important, pentru că populația României a suferit prea mult, mai ales în ultima decadă – decada nebuniei – și suntem foarte siguri că orice tranziție de succes către o economie de piață depinde de evitarea producerii de noi suferințe populației din România.

[Decada nebuniei a fost rezultatul blocadei la care a fost supusa Romania.  Cei care o imprumutasera cu bani au schimbat regulile jocului.  Ceausescu a crezut ca se poate pune de-a curmezisul Estului si Vestului simultan.  Isarescu stia foarte bine aceste lucruri, de ce a crezut ca e bine sa opereze cu adevarurile Vestului?]

În ceea ce privește convertibilitatea, suntem întru totul de acord cu conceptul prezentat de domnul Bergsten și de domnul Williamson, cu privire la modalitatea actuală de convertire și importanța convertirii valutei (circulație monetară) pentru economiile de piață emergente din Europa de Est. Un aspect bun, subliniat de autori, este că planificarea centralizată a fost caracterizată nu doar prin imposibilitatea de a converti moneda, dar și de imposibilitatea de a converti bunurile. Ar trebui să adaug că inconvertibilitatea în România a atins un adevărat vârf în ultimii ani ai regimului anterior. Biletele de bancă au devenit din ce în ce mai mult bilete de loterie. Cu noroc și multă răbdare, se presupunea că vor cumpăra ceva bunuri, de multe ori nu chiar pe cele dorite.

[Ce formulare nefericita!  De parca Isarescu &Co aveau alternativa la a fi "întru totul de acord cu conceptul prezentat de domnul Bergsten și de domnul Williamson".  Onest ar fi fost sa ceara un credit ieftin cu care sa procedeze gradual la transformarile agreate.  A compara vechii Balcesti cu biletele de loterie e o gaselnita de smecheras.  Acestori oameni le lipsea gravitasul comensurat momentului.

Abordarea noastră legată de convertibilitate este corelată cu secvențele generale din reformele economică și bancară din România. Prefer abordarea secvențială, în locul celei de “bing bang” sau a celei graduale. Pentru aceasta, trebuie să ținem cont de prioritățile României. România a fost, cu excepția Albaniei, cea din urmă țară din Europa de Est care a mers spre democrație și spre o economie de piață. Am început, în decembrie 1989, cu cel mai centralizat și mai rigid sistem economic și cu o adevărată dictatură. Apoi, am avut o revoluție însângerată, care, din nefericire, a fost urmată de șase luni de vid politic și neliniști sociale. Dacă e să privesc partea pozitivă a revoluției din România, am descoperit că dispariția Partidului Comunist, în cea mai fierbinte zi din decembrie, a eliminat toate obstacolele ideologice împotriva cărora am luptat. Există un consens național pentru democrație și pentru o economie de piață. Guvernul nou ales este puternic determinat să acționeze rapid în această direcție.

[Abordarea secventiala a dus exact la ce comentam mai sus, s-a dezmembrat dupa care nu s-a trecut mai departe.  A cui idee a fost secventierea, tot a domnilor B&W sau a fost productie autohtona?]

Ce am făcut, deja, până în acest moment? Actul de Conversie a întreprinderilor de stat a fost dezbătut și a trecut acum câteva luni prin noul Parlament al României. În concordanță cu acesta, trei sferturi din întreprinderile de stat au devenit companii comerciale, a căror privatizare este dorită în totalitate, de-a lungul unei perioade mai lungi de timp, începând, cel mai probabil, din această toamnă. Ultimul sfert din întreprinderile de stat, dintre care, cele mai multe asigură utilități publice, au devenit companii autonome, deținute de stat. Mai devreme, în martie acest an, alte două legi majore au fost trecute prin Guvernul provizoriu. Una a permis și a promovat înființarea unor companii noi, private, iar cealaltă a relaxat, în mod semnificativ, regulile cu privire la investițiile străine în România.

Ce ne așteaptă în viitorul apropiat? Construim legi privind reformarea radicală a sistemului bancar românesc – avem asistență de la Banca Mondială și FMI în acest capitol. Sperăm că legea privind reforma sistemului bancar va trece nu mai târziu de sfârșitul acestui an. De asemenea, pregătim proiectul de lege cu privire la plasa de siguranță în sistemul de asigurări. Obținerea convertibilității monezii României este văzută în acest context, al reformei economice interne și al reformei sistemului bancar. Instituțiile specifice și cadrul general legal pentru convertibilitate vor fi create, în principal, prin reforme bancare. În plus, împărtășim opinia domnului Bergsten și pe aceea a domnului Williamson cu privire la faptul că introducerea, deopotrivă, a convertibilității bunurilor și a convertibilității monedei, în mod conexat, este o idee bună.

De aceea, eu consider că legea Conversiei întreprinderilor de stat este critică. Abordarea noastră cu privire la convertibilitate, gradualism rapid, este bazată pe licitație de monedă și retenție de conturi. Cadrul legal pentru stabilirea retenției conturilor a fost deja fixat prin Actul de Conversie și prin Actul Antreprenorilor Privați. Potrivit acestor legi, companiile românești au voie să rețină 30 la sută din profiturile schimbului internațional iar, din februarie anul viitor, 50 la sută. Probabil că mai avem nevoie de niște calificări tehnice, în acest moment. Ne pregătim pentru cadrul legal pentru schimburile internaționale prin licitație, pe care plănuim să le ținem de două ori pe lună, începând cu luna octombrie a acestui an.

Companiile românești care au nevoie de valută vor cumpăra de la cei care o au. [Idiotenie suprema!]  Rata de schimb la licitație, în opinia noastră, nu va afecta (și vom încerca să nu afecteze) rata oficială de schimb sau alte tranzacții comerciale. Permiteți-mi să detaliez puțin această chestiune, care a fost mult dezbătută de economiștii români și a beneficiat de sfatul FMI. În opinia noastră, ambele instrumente au potențial, dacă sunt utilizate corect și temporar, pentru că introduc o marjă mare de liberalizare a schimbului și a sistemului de schimb valutar, pavând drumul spre convertibilitate. Consider că următoarele condiții sunt necesare pentru îndeplinirea acestui scop:
  • Pentru conturile curente:
  • Să asigurăm un nivel de menținere substanțial, cel puțin 30 la sută sau poate 50 la sută (acesta a fost un punct dezbătut)
    Să fie nediscriminatoriu, să se aplice în mod egal în mai multe domenii ale economiei și
  • Să exceptăm de la regulile de licențiere acele importuri care sunt finanțate de retragerile din aceste conturi
  • Pentru licitațiile de schimburi străine:
  • Să fie considerat un corelativ necesar al conturilor obișnuite, pentru a asigura o alocare mai rațională a schimburilor străine rare
  • Să evităm barierele administrative la cerere (de exemplu, prin limitarea persoanelor care pot licita sau sumele care pot fi limitate), evitând, astfel, corupția
  • Să limităm diferența dintre rata de schimb oficială și cea de la licitații și
  • Să extindăm licitațiile cât de repede se poate, cu misiunea de a le utiliza ca o sursă cheie de informații pentru stabilirea unei rate de schimb unice.
Desigur, pentru a obține convertibilitatea pentru moneda națională a României, trebuie să continuăm ceea ce deja am început, de la începutul acestui an – aceasta este corectarea supraevaluării substanțiale a monedei naționale. Am fost devalorizați semnificativ o dată și poate vom mai fi în această situație în această toamnă. În același timp, trebuie să stabilim un regim al ratei de schimb valutar potrivit. În opinia mea personală – dezbătută până acum în România – aceasta poate fi făcută prin aranjarea (stabilirea) unui coș de monede, dar vreau să spun, o aranjare (stabilire) foarte flexibilă”.


------------------------------

Bucy Nasecsu
Sunt trei personaje politice, ce-si disputa primul loc pentru cel mai napraznic dusman al tarii. bas.hina, ilici si isasecu. Cum ultimul a fost tinut in brate pana acum de catre ricani, se pare ca s-a dat liber la ponegrit. Ar doua motive, dupa mine: i-a venit sorocul sau, trebuie un pic shantajat, in vederea facerii, acoperirii, unei mari cotzcarii cotra tarii. El ar fi obiectul distragerii atentiei, ecranul de fum. In oricare din cazuri, iata ce scriam ieri: lu' asta-i trebuie un glont in ceafa, nu inainte sa i se confiste toata shpaga de pe la fmi, bm si altele. Dupa ce terminati cu el, continuati cu bashina, aceleasi proceduri.


Aladyn
Distrugerea Planificarii de Stat, asumata cu mandrie de mumia lui Tutankhamon a condus la disolutia rapida a industriei romanesti. A doua masura decisiva in aceasta directie a fost instrumentata de un alt pion al Ocultei, Draghe Stolo. Este vorba de ''nationalizarea valutei''din 1991. Aceasta a intrerupt definitiv circuitul financiar pentru importurile de completare din industria prelucratoare ( chimie si petrochimie, ingrasaminte ,metalurgie,constructii de masini, etc) si a condus la indatorarea intregii economii romanesti la banci .Prin manevrarea cursului valutar de catre Itsarescu s-a ajuns la falimentul intregii industrii in doar cativa ani. Finit coronat opus. Au urmat privatizarile dubioase pe un dolar ,disparitia unor ramuri intregi ale economiei, tot cortegiul de disponibilizari, cu milioanele(!!!) si debalansarea pentru douazeci de ani a bugetului de asigurari sociale si de pensii , a raportului salariati/pensionari, scaderea vizibila si permanenta a nivelului de trai al populatiei, pauperizarea crunta a paturilor celor mai defavorizate, scaderea natalitatii, cresterea morbiditatii,scaderea sperantei de viata, distrugerea unei Natiuni. Scopul a fost atins. Nationalizarea valutei s-a facut de catre Stolojan in deplin consens cu Isarescu pentru' a se evita intrarea Romaniei in incapacitate de plata ' . Suma pe care nu putea sa o ramburseze Romania era de 350 milioane USD, nici jumatate din cat a rambursat LUNAR Guvernul Ponta in 2014 pentru plata datoriei contractate de Basescu si ...acelasi Stolojan, in 2010. Pentru asta a fost distrusa Economia Romaniei , in conditiile in care Romania avea de recuperat miliarde de USD numai de la Irak,Libia, Sudan, si alte tari din Lumea a 3-a. Ce a facut Guvernul Stolojan si Isarescu BNR& Co pentru recuperarea creditelor? Exact NIMIC, nimic. Nu asta era menirea si rolul lor, ci prabusirea Economiei Centralizate de Stat, cu price pret! Si le-a iesit!


QX
La inceput a fost plasa , au urmat valizele, vagoanele, trenurile, mai nou avioanele, au mai ramas si se mai joaca pogoanele, si gata: cine a apucat a apucat, cine a plecat e dus, iar cine a ramas e doar de muls - tara ca o prada.


LIleana
1) Acest individ reactivat in 1991 in Romania de CFR, a indeplinit pas cu pas ce spune in planul raportat catre stapanii sai.Mason, membru al Trilaterale-aflat chiar la conducere, membru Bilderberg scopul a fost si este guvernarea mondialista urmarita de stapanii sai via Rockefeller. In 1990 prin Lg.15 Petre Roman implantat special de oculta, a dat legea reorganizarii intrepr.de stat transformandu-le in soc. comerciale si regii autonome ,pulverizand astfel centralizarea si trecand in mana cui a vrut ceea ce apartinea poporului roman, la gramada inclusiv terenurile pe care se aflau etc. In continuarea a ceea ce spune @aladin@scriitor, - jaful a continuat- In 1999 premierul Radu Vasile, îndatorat, dar şi cam poet (îşi publica volume de versuri în acea perioadă), l-a numit pe Traian Băsescu, secondat de Mugur Isărescu, drept negociator-şef al României cu Banca Mondială în aşa-zisul program PSAL 1, prin care România era împrumutată (cu dobândă), dar se obliga să vândă întreprinderile de stat, adică să le privatizeze şi să returneze datoriile.O listă lungă cu 63 de mari companii comerciale româneşti era anexată acordului PSAL din 1999, întreprinderi pe care guvernul trebuia să le “restructureze” (să concedieze majoritatea salariaţilor) şi să le vândă (privatizeze) sau să le lichideze. Isărescu însuşi, în calitate de prim-ministru al României, demara în iulie 1999, angajamentele faţă de Banca Mondială pentru noi împrumuturi, prin acordul PSAL 2, pentru care a trebuit să privatizăm alte 20 de întreprinderi de producţie de stat, inclusiv Banca Comercială Română.Privatizările care au urmat nici nu s-au mai încurcat în respectarea legii, grija guvernanţilor, mai ales a premierului Isărescu, fiind să oprească anchetele juridico-penale -atunci când se făceau – şi să urgenteze vânzările, adesea clientelare.
2) Intreb pe REPTILA MUGUR ISARESCU unde este tezaurul Romaniie, unde sunt cele 22 miliarde, unde sunt bancile romanesti falimentate si jefuite de bancherimea adusa de el, si ce afaceri a facut tatal sau cu firma germana pt. achizitia de blindate de valori, cate milioane d emarci a bagat in buzunar si de ce a depozitat tezaurul de aur de 104 t one -in Elevetia- d e fapt nu se stie unde este si reptila Isarescu isi bate joc de toti . Da, a distrus Romania de sus pana jos, a ars-o din temelii si nici-o pedeapsa nu este prea blanda pt.acest vandut intereselor mondialiste, pt.tradatorul odios ,mumia egipteana avand c a rol ingroparea tarii .Dar Parlamentul, securitatea nationala inapta sunt paralizate de REPTILA ,preferand sa moara toata tara sufocata de ura si tradarea sa infama !
3. O dată ce s-a văzut premier, Isărescu mai vrea doar preşedinţia ţării. în cadrul acestor acorduri PSAL a fost modificată Legea privatizării băncilor, toate fiind vândute de Statul Român în anii următori, iar CEC-ul a fost restructurat (abia scăpând de privatizare).În anul 2001, rezerva de aur a României era de 104 tone (cea 3,4 miliarde euro), iar totalul rezervelor internaţionale ale României (valute plus aur) era de 35,5 miliarde euro. Isarescu nu face DOVADA ACESTORA ,batandu-si joc de NEAMUL ROMANESC,le-a scos din TAra desi nu a avut niciodata autorizatie pentru aceasta ! Cerem parlamentului Romaniei , Curti de conturi si corpului de control al Premierului sa controleze pe acest individ devenit "stat in stat".De asemenea sa justifice unde au fost dirijate cele 22 miliarde imprumutate de el , Boc si basescu de la FMI in 2009.Când, în 2010, lui Isărescu i se reproşa din nou că scoate tezaurul din ţară, o idee trăznită i-a trecut prin cap.A expus mai multe lingouri şi monede de aur în câteva vitrine piramidale, ce închipuiau piramida masonico-illuminati (inclusiv vârful acesteia, aşa cum apare pe bancnota de un dolar), postate într-o cameră foarte mică, în care nu încap mai mult de cinci persoane, numită însă “sala Tezaurului” şi situată în subsolurile clădirii vechi a Băncii Naţionale a României, din strada Lipscani."Am chemat circa 20 de şefi de publicaţii – spunea Isărescu atunci – şi i-am dus în sala cu Tezaurul, lăsându-i să îl atingă fizic şi să spună “Este!”, ca în poezie.... dar zvonurile cum că BNR ar fi scos Tezaurul din România sunt extrem de periculoase”.Întrebat dacă acela este tot aurul României, căci nu păreau a fi deloc 104 tone de aur în vitrinele din faţa lor, Isărescu a spus -"o parte din aur îl ţinem la Banca Reglementelor Internaţionale (în Elvetia)." o bancă privată controlată de către băncile centrale majore ale globului-corporatii private.
4. Constitutia - "Sistemul financiar ARTICOLUL 137 (1) Formarea, administrarea, întrebuinţarea şi controlul resurselor financiare ale statului, ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale instituţiilor publice sunt reglementate prin lege. "BNR este deci DOAR o institutie Publica, insa din Lg.BNR si Statutul sau afla ca" in îndeplinirea atribuţiilor, BNR şi membrii organelor sale de conducere nu vor solicita sau primi instrucţiuni de la autorităţile publice sau de la orice altă instituţie sau autoritate.".Cu alte cuvinte Mugur Isarescu a sustras BNR integrarii sale in sistemul financiar NATIONAL si a facut-o "independenta"! Mai mult a produs o ordonata data de saltimbacul Ponta infiintand Comitetul Național pentru Supravegherea Macroprudențială format din reprezentanți ai Bancii Naționale ,care se lipeste prin "cooperare" de sistemul financiar ca in "vederea prevenirii sau diminuării riscurilor sistemice la adresa stabilității sistemului financiar național și monitorizarea implementării acestora"- Deci Isarescu sa controleze tot sistemul financiar sub pretextul "riscurilor sistemice"! Aceasta incalca ,excede Constitutia, care la ART.140 prevede clar -"(1) Curtea de Conturi exercită controlul asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public.". Ca si controlul ilegal al serviciilor in materie de probatorii infiltrat copios in "cercetare penala", Isarescu s-a infiltrat in TOT Sistemul financiar National cu un rol ilegal -de control- "sfatuitor" de pus piedici Guvernelor , desi Statutul BNR dispune supravegherea prudenţială DOAR a instituţiilor de credit şi monitorizarea bunei funcţionări a sistemelor de plăţi - adica pt. bancile sale straine si spoliatoare : TOVUL s- a extins ca gandacii de bucatarie sa opreasca orice masura de scapare de saracire a acestui popor supus "crizelor" cauzate de papusarul Bilderberg.
Max @ LIleana
Asa s-a intamplat, sunteti informata si aveti memorie buna. Poate ne veti povesti candva si ce rol a avut Adrian Severin cu programul lui de privatizare cu certificate, completat ulterior de Vacaroiu cu biste cupoane valorice.

Traistaru @ LIleana
Lileano, nu este chiar asa cum spui. Practica tezaurizarii aurului la banci din strainatate, banci de prim rang sau internationale cum este BRI de la Basel, este folosita de toate bancile centrale din lume (vezi unde tezaurizeza banca centrala a Germaniei o parte din aurul sau). Daca in anul 1916 aurul Romaniei ar fi fost tezaurizat la Banca Angliei, Banca Frantei etc. ar fi acum inproprietatea Romaniei nu a Rusiei. Chiar daca este tinut in strainatate acest aur produce si o dobanda pe carile bancile straine o platesc BNR. Repet, aceasta practica de a-l pastra la banci de prim rang este folosita de toate bancile centrale


 

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare