Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

2.11.05

Romanul din Chisinau versus romanul din Cluj




Ardelenii s-au plins intotdeauna ca sunt nedreptatiti de catre politica bucuresteana, si cred ca pe buna dreptate si nu ma mira sa constat ca ardelenii de la Cluj au scos un manifest "M-am saturat de Romania".

Si noi ceilalti ne-am cam saturat de politica smechereasca bucuresteana care nedreptateste provincia pentru a crea un spatiu superior celorlalti romani cu numele Bucuresti.

Si moldovenii si oltenii si poate si drobogenii au avut uneori sentimentul delasarii impus de Bucuresti, dar au tacut si au incercat sa faca cunoscut nemultumirea lor numai in mediul politic fara sa iasa in public.

Nu-i de vina Romania ca am avut parte de Iliescu, ci noi toti n-am stiut cum sa-l combatem, am oferit odata credit politic acestui om si ne-a dezamagit, am stiut cu totii ca este cu o mentalitate bolsevica si ca un om care apuca 50 de ani in comunism nu va fi niciodata un democrat, pentru ca nu poate intelege un sistem in care nu a fost educat, deci ne-a incurcat 15 ani dezvoltarea tarii .

Totusi ardelenii au benefiaciat de mai multa investitie decit restul tarii, cindva s-au plins ca nu li se accepta accesul la politica tarii desi imi amintesc ca au avut destui reprezentati Clujeanul Radu Sirbu de cum a ajuns la Bucuresti prima grija a fost cum sa vinda litoralul, apoi au mai avut ministerul apararii, finantele, educatia, deci au avut acces la politica mare a tarii si totusi au fost la fel ca bucurestenii, fara prea mari diferente .

Astazi am auzit ca orasul Cluj s-a maghiarizat, ce usor isi pierd ardelenii identitatea si isi uita limba nationala si cind ma gindesc la romanul din Chisinau care de 60 de ani traieste sub ocupatia rusa si totusi nu si-a uitat limba si cultura din care face parte, si totusi clujenii sau maghiarizat, ba mai mult am auzit ca nu poti cere un bilet de tren in gara din Cluj in limba romana ca nu-ti raspunde nimeni.

Clujul nu este sub ocupatie maghiara si totusi au uitat limba romana, si noi ceilalti ne-am saturat de politica Bucurestului dar nu dam cu Romania de pamint si incercam sa-i facem pe politicienii dimboviteni sa inteleaga ca trebuie sa traim impreuna.

O romanie fara olteni sau ardeleni, moldoveni sau dobrogeni este ca un trup schilodit, este nevoie de voi ardelenilor, la fel cum avem nevoie si de moldovenii din Chisinau sau de oltenii din Craiova sau dobrogeni toti formam ceea ce se numeste astazi Romania, altfel vom ajunge sa fim minoritari in propria tara.


underinfluence din bucuresti






Da click aici ca sa vezi totul!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ma intreb cum reusesc americanii sau chinezii sa se inteleaga unul pe altul daca intr-o tarisoara ca romania zvonistica reuseste sa-i zapaceasca pe oameni in asemenea hal?
Renunta la sursele tale de "informatii " din auzite caci fii sigur ca lucrurile nu sunt nici pe departe asa cum le-ai auzit!
Hai in gara in Cluj si dupa aceea trage concluzii despre problemele de comunicare intre caserite si oameni.

Google
 

Postări populare