Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

2.2.11

Am fost obisnuiti sa ne uitam la Belarus ca la o relicva a trecutului...

Iata cum aparem noi insine vazuti dispre Minsk:

România a fost un model unic de stat care a demonstrat că îşi poate plăti singur o datorie externă, a comentat însărcinatul cu afaceri al Belarusului la Bucureşti, Sergei Molunov, adăugând că acest lucru nu a fost pe placul organizaţiilor financiare internaţionale.

Şeful misiunii diplomatice a Belarusului a subliniat de mai multe ori că nu doreşte să facă afirmaţii, ci doar să pună o serie de întrebări cărora cititorii să le găsească un răspuns.

"I-ar fi convenit cuiva din afara Belarusului evoluţia situaţiei? Aceasta îmi aminteşte de un episod din istoria României. Nu vreau să fac comentarii, dar am ascultat o poveste despre ultimii ani din timpul lui Ceauşescu. După câte îmi aduc aminte, a fost această părere că poporul a trăit foarte, foarte greu. Dar România, atunci, având o datorie imensă, a hotărât să-şi plătească aceste datorii. Şi, la sfârşitul anului 1989, practic şi-a stins aceste datorii.

Am auzit această părere. Spuneţi, vă rog, este adevărat sau aşa se zicea? Eu am citit această părere şi cred că este interesant, din punctul meu de vedere. Ce concluzie se poate trage din aceasta? Faptul că atunci - dacă lăsăm la o parte emoţiile provocate de viaţa grea - România a fost un exemplu unic că poate să-şi plătească această datorie. După părerea mea, acest exemplu nu cred că a convenit organizaţiilor financiare internaţionale. Cred că psihologia lor este să acorde credit cu dobândă mare. Dacă ţara nu are posibilitatea să returneze această datorie, atunci îi dă alt credit şi astfel ţara este pusă în dependenţă faţă de organizaţii. Şi atunci poţi să faci orice cu această ţară. De aceea, exemplul unic al României de a-şi plăti datoria nu a convenit multora", a comentat Molunov.

El a făcut apoi o paralelă cu dezvoltarea Belarusului, oferind date referitoare la nivelul de producţie din Belarus. Molunov a arătat că în 2009 în Belarus s-au produs 737 de kilograme de cartofi pe cap de locuitor, în timp ce în România s-au produs 162 de kilograme. De asemenea, potrivit lui Molunov, în ţara sa s-au produs 239 de kilograme de legume pe cap de locuitor, în timp ce în România s-au produs 177 de kilograme, 681 de litri de lapte, faţă de 275 în România şi 355 de ouă pe cap de locuitor, faţă de 298 de ouă în România.

Ei da, Romania e haimanaua'n fuste a Europei, dar Ba'secu nostru de la licurici s'adapa.

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare