Eşantion: 1104 persoane de peste 18 ani, cu o marjă de eroare de ± 3,0%
Data: Aprilie 2007
Românii sunt ataşaţi spaţiului naţional şi, într-o mai mică măsură, ataşaţi spaţiului european sau global.
Autopercepţia românilor faţă de alte naţiuni:
- Prietenoşi;
- Calzi-afectuoşi;
- Vorbăreţi;
- Indrăzneţi;
- Inteligenţi;
- Competenţi;
- Activi;
- Muncitori.
Portretul europeanului tipic:
- Incredere în sine;
- Părere bună de sine;
- Inteligent;
- Competent;
- Ordonat;
- Disciplinat;
- Riguros;
- Modern;
- Independent.
1/3 dintre respondenţii consideră că România are o imagine pozitivă în străinătate, 38% consideră că imaginea României nu este nici bună, nici proastă iar 1/4 dintre respondenţi că România are o imagine proastă;
Elementele pozitive, ce pot contribui la îmbunătăţirea imaginii României:
- Zestrea naturală deosebită a ţării (25%);
- Oameni (23%);
- Atracţii turistice (23%);
- Cu ponderi mai mici se regăsesc menţiunile despre cultura şi tradiţiile româneşti, despre gastronomia tradiţională şi sport.
Elementul negativ al imaginii de ţară este generat de:
- Problema corupţiei, (28%);
- Situaţia economică (20%);
- Situaţia politică din ţară (17%).
- Alte probleme sunt cele de infrastructură, de mediu, sărăcia, dar şi minciuna, necinstea şi hoţia.
Principalii vectori de promovare a imaginii de ţară ar trebui sa fie:
- Turismul;
- Obiceiurile tradiţionale;
- Produsele româneşti;
- Cultura şi sportul.
64% dintre români consideră că nu se face suficient pentru promovare imaginii României în străinătate, în timp ce 16% apreciază drept suficient efortul de promovare.
Responsabilitatea promovării imaginii este atribuită:
- Preşedintelui (42%);
- Guvernului (40%);
- Ministerul Afacerilor Externe şi mass-media;
- 25% cred ca românii plecaţi în străinătate sunt au cea mai mare responsabilitate în promovarea imaginii României.
Rezultatele cercetării sunt disponibile pe website-ul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale: www.publicinfo.ro
Da click aici ca sa vezi totul!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu