Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

22.5.07

Autopercepţia românilor şi imaginea de ţară



Eşantion: 1104 persoane de peste 18 ani, cu o marjă de eroare de ± 3,0%
Data: Aprilie 2007

Românii sunt ataşaţi spaţiului naţional şi, într-o mai mică măsură, ataşaţi spaţiului european sau global.

Autopercepţia românilor faţă de alte naţiuni:
  • Prietenoşi;
  • Calzi-afectuoşi;
  • Vorbăreţi;
  • Indrăzneţi;
  • Inteligenţi;
  • Competenţi;
  • Activi;
  • Muncitori.

Portretul europeanului tipic:

  • Incredere în sine;
  • Părere bună de sine;
  • Inteligent;
  • Competent;
  • Ordonat;
  • Disciplinat;
  • Riguros;
  • Modern;
  • Independent.

1/3 dintre respondenţii consideră că România are o imagine pozitivă în străinătate, 38% consideră că imaginea României nu este nici bună, nici proastă iar 1/4 dintre respondenţi că România are o imagine proastă;

Elementele pozitive, ce pot contribui la îmbunătăţirea imaginii României:
  • Zestrea naturală deosebită a ţării (25%);
  • Oameni (23%);
  • Atracţii turistice (23%);
  • Cu ponderi mai mici se regăsesc menţiunile despre cultura şi tradiţiile româneşti, despre gastronomia tradiţională şi sport.

Elementul negativ al imaginii de ţară este generat de:
  • Problema corupţiei, (28%);
  • Situaţia economică (20%);
  • Situaţia politică din ţară (17%).
  • Alte probleme sunt cele de infrastructură, de mediu, sărăcia, dar şi minciuna, necinstea şi hoţia.

Principalii vectori de promovare a imaginii de ţară ar trebui sa fie:
  • Turismul;
  • Obiceiurile tradiţionale;
  • Produsele româneşti;
  • Cultura şi sportul.

64% dintre români consideră că nu se face suficient pentru promovare imaginii României în străinătate, în timp ce 16% apreciază drept suficient efortul de promovare.

Responsabilitatea promovării imaginii este atribuită:
  • Preşedintelui (42%);
  • Guvernului (40%);
  • Ministerul Afacerilor Externe şi mass-media;
  • 25% cred ca românii plecaţi în străinătate sunt au cea mai mare responsabilitate în promovarea imaginii României.

Rezultatele cercetării sunt disponibile pe website-ul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale: www.publicinfo.ro






Da click aici ca sa vezi totul!

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare