tag:blogger.com,1999:blog-10850687.post4511618555896048006..comments2023-11-02T13:39:05.582+02:00Comments on peromaneste™: II paraleleperomanestehttp://www.blogger.com/profile/18138498600151502565noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-10850687.post-36917784634540894272013-08-16T15:42:44.535+03:002013-08-16T15:42:44.535+03:00
Fragmentarium Politic,
stiam ca o sa iti placa ...<br /><br />Fragmentarium Politic,<br /><br />stiam ca o sa iti placa …<br /><br />Insa ar trebui sa stii ca in politica externa forta face dreptul!! Dumnezu este dreptul meu!!! Sau invers. Si doriketes este cal mai sfant drept dintre toate iar fiul celei iape si sabia lu tatane-miu raman valabile si azi chiar daca se numesc vector nuclear ICBM MARV…<br />Noi ?!Ghita Bizonu'noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10850687.post-64413536056270075752013-08-16T15:41:34.047+03:002013-08-16T15:41:34.047+03:00
Ghita, multumesc pentru inregistrarea video posta...<br />Ghita, multumesc pentru inregistrarea video postata, l-am vizionat cu placere! Mi-a amintit ca maretia unui stat poate incepe cu solemnitatea ritualurilor. Dar orice s-ar spune, ceremonialurile militare isi au frumusetea lor, egalata poate doar de cea a ritualurilor religioase. In ultimul caz, iti marturisesc, ca ortodox, mi se umezesc la fel ochii cand aud clopotele bisericilor romanesti, rusesti, grecesti, nu conteaza care, limbajul lor este la fel. Revenind la inregistrarea video, m-a amuzat si totodata am tresarit cand am auzit modul de adresare al comandantului garzii de onoare: „Tovarisci prezident!” In film e vorba despre presedintele Medvedev, nu Putin. Am inteles ce-ai spus, inclusiv printre randuri, dar asta este soarta noastra, de a fi intre doi colosi si a fi folositi, cand de unul, cand de altul, ca moneda de schimb. Cum inteligenta se defineste prin capacitatea de adaptare, ar fi anormal sa nu fi inteles pana acum acest lucru si, pe consecinte, ar fi si mai anormal sa nu schimbam la timp tabara. Dar daca nu ti-a ajuns, mai serveste o tableta, de mai jos:<br /><br />Siretlic geopolitic sau viciu de procedura constitutionala?<br /><br />Un argument invocat frecvent in escamotarea revizionismului si iredentismului, reiterat si astazi de secretarul de stat ungar Zsolt Nemeth, este ca Ungaria are o responsabilitate constitutionala fata de etnicii maghiari din afara granitelor tarii. O nuantare politica moderna si general-acceptabila, atata timp cat se refera la pastrarea identitatii culturale si respectarea drepturilor omului, la intarirea legaturilor spirituale cu tara-mama, ca pod intre cele doua patrii.<br /><br />Este insa general-inacceptabila utilizarea unei asemenea posibile prevederi constitutionale, pe care nu o au toate statele, ca pretext pentru a aduce atingere drepturilor si obligatiilor suverane ale altor state, in materie de minoritati nationale sau organizare administrativ-teritoriala, dar exemplele sunt mult mai multe. Cand acest lucru se intampla, nu exista nicio indoiala ca ne aflam intr-una dintre cele doua situatii precizate in titlu.<br /><br />Nu este niciun secret ca Viktor Orban a modelat Constitutia Ungariei potrivit intereselor politice ale coalitiei parlamentare majoritare, Fidesz-Jobbik, care-i sustine Guvernul, cat si a celor geopolitice, cand a stipulat responsabilitatea statului ungar fata de maghiarii de pretutindeni. Dar ce inseamna aceasta responsabilitate, in temeiul unei legi nationale, care produce efecte juridice pe un teritoriu delimitat, al statului national?<br /><br />O astfel de responsabilitate poate insemna, desigur, o motivare legala fata de contribuabili privind cheltuirea unor bani publici pentru maghiarii din diaspora, poate insemna, cred, in special pentru institutiile de cultura, obligatii de actiuni pe aceceasi directie de politica externa, si lista poate continua, in functie de balanta dintre nevoi si resurse. Am facut doar o trimitere, sper necesara si clarificatoare, catre un spectru de principii uzuale, care tintesc construirea si consolidarea unei coexistente interetnice si interstatale sanatoase, in care drepturile minoritatilor nationale nu sunt folosite ca un cal de bataie pentru imixtiune si expansiune geopolitica, prin stirbirea, incalcarea sau substituirea drepturilor si obligatiilor suverane.<br /><br />In niciun caz, responsabilitatea constitutionala in cauza nu poate fi nelimitata si nu poate oferi o acoperire pretextuala pentru actiuni extremiste ale unor partide nationalist-radicale pe teritoriile altor state, de propovaduire si instigare a exclusivismului si separatismului etnic sau rasial, or de asumare in numele acestora de conflicte sau razboaie. Exista in materie de drepturile minoritatilor nationale institutii internationale indrituite sa se pronunte. Pentru cei care nu inteleg care sunt limitele de aplicare a principiului responsabilitatii constitutionale pentru etnicii din diaspora sau care il folosesc tendentios in scopuri politice sau geopolitice, poate ar trebui elaborat un cod de procedura.Fragmentarium Politicnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10850687.post-3844367850200030402013-08-16T02:56:42.199+03:002013-08-16T02:56:42.199+03:00Numărul guvernelor din perioada interbelică.
1 Guv...Numărul guvernelor din perioada interbelică.<br />1 Guvernul Alexandru Marghiloman (5 martie – 23 octombrie 1918)<br />2 Guvernul General Constantin Coandă (24 octombrie – 28 noiembrie 1918)<br />3 Guvernul Ion I.C. Brătianu (29 noiembrie-1918 – 26 septembrie 1919)<br />4 Guvernul General Arthur Văitoianu (27 septembrie – 30 noiembrie 1919)<br />5 Guvernul Alexandru Vaida Voievod (1 decembrie 1919 – 12 martie 1920)<br />6 Guvernul General Alexandru Averescu (13 martie 1920 – 16 decembrie 1921)<br />7 Guvernul Take Ionescu (17 decembrie 1921 – 19 ianuarie 1922)<br />8 Guvernul Ion I.C. Brătianu (19 ianuarie 1922 – 29 martie 1926)<br />9 Guvernul General Alexandru Averescu (30 martie 1926 – 3 iunie 1927)<br />10 Guvernul Barbu Ştirbei (4 iunie – 20 iunie 1927)<br />11 Guvernul Ion Brătianu (21 iunie – 24 noiembrie 1927)<br />12 Guvernul Vintilă I.C. Brătianu (24 noiembrie 1927 – 9 noiembrie 1928)<br />13 Guvernul Iuliu Maniu (10 noiembrie 1928 – 6 iunie 1930)<br />14 Guvernul George G. Mironescu (7 – 12 iunie 1930)<br />15 Guvernul Iuliu Maniu (13 iunie – 9 octombrie 1930)<br />16 Guvernul George G. Mironescu (10 octombrie 1930 – 17 aprilie 1931)<br />17 Guvernul Nicolae Iorga (18 aprilie 1931 – 5 iunie 1932)<br />18 Guvernul Alexandru Vaida Voievod (6 iunie – 10 august 1932)<br />19 Guvernul Iuliu Maniu (20 octombrie 1932 – 13 ianuarie 1933)<br />20 Guvernul Alexandru Vaida Voievod (14 ianuarie – 13 noiembrie 1933)<br />21 Guvernul Ion Ch. Duca (14 – 29 noiembrie 1933)<br />22 Guvernul dr. Constantin Angelescu (30 decembrie 1933 – 3 ianuarie 1934)<br />23 Guvernul Gheorghe Tătărescu (5 ianuarie – 1 octombrie 1934)<br />24 Guvernul Gheorghe Tătărescu (2 octombrie- 1934 – 28 august 1936)<br />25 Guvernul Gheorghe Tătărescu (29 august 1936 – 14 noiembrie 1937)<br />26 Guvernul Gheorghe Tătărescu (17 noiembrie- 28 decembrie 1937)<br />27 Guvernul Patriarh Miron Cristea (10 februarie – 29 martie 1938)<br />28 Guvernul Gheorghe Tătărescu (11 mai – 3 iulie 1940)<br />29 Guvernul Ion Gigurtu (4 iulie – 3 septembrie 1940)peromanestehttps://www.blogger.com/profile/18138498600151502565noreply@blogger.com